Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vandhane

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en ide til en ny vandhane, da jeg ikke er særlig teknisk anlagt, har jeg brug for nogle stykker der kan hjælpe med at udvikle den.

Det går i sin enkelthed ud på i stedet for kun at have to rør varm/kold vand, kun at have koldvand i røret, og i selve batteriet opvarme med strøm, når man skal have varmvand, man sparer altså en varmtvandsbeholder, samt halvdelen af rørene.

Jeg håber der er nogle der vil tage ideen op og videreudvikle den.

Klaus

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:50

Men kan du opvarme vandet hurtigt nok? Normalt forventer man jo at vandhanen reagerer inden for et par sekunder - og kan du afkøle det hurtigt nok bagefter, altså hvis jeg sætter den på kogende varm og derefter på kold?

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Tilmeldt 23. Aug 08
Skrevet kl. 20:03

Ja, men det er en gennemstrømnings vandvarmer, jeg mener den kan kobles ind i selve vand modulet, men ellers er systemet det samme, hvor den her skal placeres et sted og derfra skal varm vand komme via gennem strømning, jeg vil have det ud til enden at systemet.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:36

Prøv at regne lidt på den mængde energi du skal tilføre vandet så tror jeg nok du skal bruge en ekstra fase til din vandhane. Smile

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 21:04

Det findes allerede og bruges i stor stil i asien, hvor vandet kommer fra undergrunden.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:06

Hvilken temperatur har vandet når det kommer ud?

Tilmeldt 23. Aug 08
Skrevet kl. 22:08

Ja ok, så var det jo ikke en ny ide, hvis den bruges i asien, men hvorfor bruges den ikke herhjemme, Jeg har ikke den store tekniske indsigt, men har set vand blive opvarmet til en temperatur der svare til det vand der kommer ud af varmtvandshanen i dag, dog var det et andet system.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:41

Mit gæt er at det er billigere og nemmere at trække det fra gasfyret eller hvad man nu har.
Men gå over på www.ing.dk og spørg, så har du et svar på et kvarter.

Dbh Martin

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:55

hvis du har en idé så lad være med at afsløre dens detaljer offentligt, for så er det for sent at patentbeskytte opfindelsen

vil gerne være anonym

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)