Ja, "branding værdien" er som regel noget annoncesælgere hiver op af skuffen, når de ved deres tilbud ikke holder særligt godt hvis man regner nærmere på det :-) Men lad mig lige komme med et skud i tågen: "Tilbudet" har givet dig 163 kliks, og baseret på mine erfaringer med email markedsføring bør conversion rate på dem ligge omkring de 8%. Og fra de produkter du sælger, vil jeg gætte på du ligger på en gennemsnitlig ordreværdi på 250 kr. Det giver følgende regnestykke: 3.375 - (163/100*8 * 250) = -115 kr. Altså et lille underskud. Men holder ovenstående tal bare en smule vil jeg da sige at det har løbet ok rundt. Juster selv på tallene i regnestykket, hvis de er helt ved siden af (bemærk, de 8% er IKKE den shops gennemsnitlige konverteringsgrad! Men derimod konverteringsgraden for email som markedsføringskanal set alene). Normalt når jeg har lavet denne slags handler, så har jeg lavet dem delvist performance baseret. Dvs. et fast, lavt beløb for at komme med, og så en provision for hver registreret konvertering. Ønsker annoncesælgeren ikke at lavet noget enten helt eller delvist baseret på performance, ja så bliver de simpelthen blankt afvist. Som minimum skal du lave afregningen performancebaseret første gang du laver en deal. Derefter, når du har fået testet effekten af den mailingliste du har købt dig ind på, kan du lave fastprisaftaler, afstemt efter dine indledende erfaringer. Håber det giver mening, der bliver kastet lidt rundt med nogle begreber :-) /SørenS. |
Ja jeg kan også kun svare for mig selv og har også selv været der.. værdien af de mails er absolut lig med nul.
Med vores nyhedsbrev med"kun" ca 42.000 modtagere er antal af besøgende til annoncøren meget højere.
Mange modtagere er desværre ikke altid lig med mange øjne der ser det.