Jeg har som så mange andre herinde på Amino leget med tanken om at starte en webshop. Der er bare det at jeg ikke ved noget om det.... Jeg kunne godt tænke mig at sælge div. rock n' roll merchandise til scandinavien. Jeg kommer ikke til at være alene om det, da min kone er hjemmegående med vores mindste barn. Så der bestemt en mulighed for, at hvis man kunne få bare lidt penge i kassen at min kone kunne drive biksen fuldtid. Men som sagt ved vi intet om at havde en webshop, vi har læst her på siden og div. andre steder, men uden at finde noget konkret. Derfor har jeg prøvet at stille et par hv-ord op som jeg håber at få lidt feedback på: Hvorfor: Jeg har en stor interesse for musik, især rockens mange grenre. Jeg elsker selv at købe merchandise over nettet. Min kone går som sagt hjemme med vores mindste søn et par år endnu, og hun har ikke noget at vende tilbage til da hun har valgt at gå hjemme. Vi kunne godt tænke os at lave en sådan webshop sammen. Hvor mange timer om ugen ligger i andre i det? Hvornår: Jeg har læst mig til forskellige meninger om hvordan man starter. Der er to mligheder: Hvorhen: Er det realistisk at få en forretning som vi begge kan leve af eller skal det forblive en interesse forretning med en smule overskud? Hvordan: Jeg har læst lidt om dropshipping som lyder til at være en god måde at starte op på, da man kan lære lidt uden at lide de store økonomiske tab. Den anden løsning jeg har læst mig til, er at købe containere hjem også selv pakke og sende, men med risiko for store øko tab. Er der nogen som kan hjælpe med et ca overslag på opstart af en webshop, uden vareindkøb? (altså hjemmeside produkter, betalingssystemmer osv) Med venlig hilsen Nicolaj |
Hej Nicolaj
Det lyder rigtig spændende, jeg vil klart anbefale at I for læst bøgerne "e-pusher", "webshop-hvordan" og "e-iværksætteren", som alle er bøger skrevet at danskere som har rigtig mange råd til dig der skal starte op. Hvis du har læst disse 3 bøger vil du blive meget klogere på hvordan du skal gribe det hele an. I vil blive klogere på opstart, økomoni, webshop, leveradører, dagligvedligeholdelse, kundeservice, markedsføring, budgettering og hvordan du finder den rette leverandør af design, seo, webshopsystem, markedsføring eller om det er noget du vil begive dig ud i at lave.
Køb og læs dem før I overhovedet begynder at bruge mere tid og penge, da de kan spare jer for rigtig mange penge og tid.
Held og lykke.