Et godt sted at starte er Google Adwords. En af de store fordele er at selvom du kun har 500 kroner om måneden til markedsføring, så kan du stadig bruge det og få fuld valuta for dine penge. Det kræver ikke et kæmpe budget for at virke.
Som Jace skriver er Google AdWords et rigtigt godt sted at starte. Her får du for pengene også en betydelig bedre clickthrough rate (antallet af klik ift. antallet af eksponeringer) set i forhold til traditionel bannerannoncering.
Ved AdWords har du dog ikke mulighed for visuelt at præsentere dine produkter, og brandværdien af sådan en annonce er mildest talt noget beskeden.
Vælger man en bannerannoncerings løsning (på QXL, Trendsales, Connery osv), er det dog vigtigt at man gør op med sig selv hvilke forventninger man har til kampagnen, set i forhold til hvor mange markedsføringskroner man vil bruge.
I alle tilfælde vil jeg dog anbefale at du tager kontakt til et professionelt bureau for at få rådgivning, blot med det i mente at du er særlig opmærksom på hvor meget erfaring bureau'et har med online annoncering
Du kan godt få banner annoncer vist med Adwords gennem indholdsnetværket (3 part sites der viser Google reklamer). Betalingen er enten CPC eller CPM (per 1000 visninger).
Et andet godt alternativ er at bruge et affiliate netværk som www.partner-ads.dk. Her kan du nøjes med at betale ¨når der bliver skab et salg.