Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iverksætter søger lidt råd og vejledning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.dk

Først og fremmest tak for et glimrende site.

 

Jeg står og er så heldig at fået en kontakt til en producent i Taiwan som mangler en distributør i Danmark. Det kunne jo passende være mig Smile 

Jeg har altid godt kunne tænke mig at blive iværksætter og nu har chancen altså vist sig.  Derfor søgte jeg på nettet efter råd og fandt Amino.dk - hej med jer.

Nu er jeg helt grøn på det her store nye område så jeg vil starte ud med at spørge om der findes nogen "guide" til at starte selv? Jeg har tons vis af spørgsmål så hvis I kender nogle gode steder med information vil jeg blive meget glad.

Jeg vil feks gerne vide hvordan jeg bliver oprettet som firma. Salget skal primært foregå over internettet, så jeg mangler også et domæne og hosting af webside. Jeg mangler mulighed for dankort betaling og "e-handels mærke".

Så skal jeg også vide lidt om forsendelse, import fra ikke eu-land og gennerelle regler for salg i Danmark.

så, ja kort sagt alle de der ny-iværksætter spørgsmål.

 

På forhånd mange tak 

Fra København
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan oprette dit firma på www.webreg.dk hvor du skal huske at registrere dig til import. Til at begynde med kan du kigge lidt på siderne www.ivaekst.dk og www.startvaekst.dk  og så har du jo fundet amino så du er godt på vej Smile

Fra Grenaa
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg intet til import af diverse varer, men jeg er selv lige startet virksomhed og jeg tog et regnskabskursus på en voksen undervisnings instution, og det har hjulpet og sparet min virksomhed for mange penge i revisor arbejde.

Men ellers Skat.dk er også en god hjemmeside hvad angår betaling af skat, moms registrering og sådan..

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh, det var mange ting på en gang.

Nå, men for at slå ned på et enkelt af dine spørgsmål, så tror jeg, at du vil kunne blive en hel del klogere på det der med at åbne webshop og salg via internettet ved at søge på Amino og sætte nogle timer af til at læse nogle af de mange tråde om at starte webshop, hoste hjemmesider og markedsføre sig på nettet. Jeg tror ærligt talt, at det vil være nogle timer, der er godt brugt.

Efterfølgende kan du så spørge mere kvalificeret ind på de områder, hvor der sikkert stadig vil være en masse spørgsmål relateret til dit konkrete projekt og dine behov.

Der findes også på dette område en del litteratur, hvis du er mere til information i struktureret form, men det vil du med garanti støde på, hvis du læser nok tråde herinde. (Ellers hedder nogle af bøgerne Webshop Hvordan, E-værksætteren og e-pusher).

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende. Du har fået et par gode råd allerede kan jeg se. Din største udfordring vil uden tvivl blive at få gang i dit netsalg. www.thorborg.dk har et nyhedsbrev, hvor du i flere tidligere udgaver vil kunne få et par gode råd. Og så er der jo e-puscher...!

 

Hilsen

Jesper

Fra Taastrup
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er selv ny som iværksætter og forsøger mig også frem.  Det har været meget inspirerende og også konkret givende at være medlem af et erhvervsnetværk. Jeg ved ikke, hvor i landet du bor, men opsøg den lokale erhvervschef og bombadér vedkommende med spørgsmål. De sidder der for det samme.

Held og lykke

Fif Beck

Fif Beck

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)