Jeg har tidligere været Momsregistreret, men jeg blev nød til at opsige mit firma, fordi jeg hverken kunne eller gad simpelthen ikke finde ud af det her regnskabs helvede med moms og skat osv.
Lige nu har jeg en fast indtægt om året. men jeg vil bare gerne have en side indtægt og arbejder lidt ved siden af. Men hvordan fanden gør jeg, kan det ovehovedet betale sig..?
Er der et eller andet måde hvor man ikke skal tænke på alt det pis, få nogen til at gøre det for sig, og hvor meget skal man omsætte for om måneden før man rent faktisk får noget ud af det, hvis man skal have en til at gøre det for sig.
Indtægterne er lidt grafisk arbejde, programmel, adsense, reklamer osv. udgifterne vil være, reklame og evt revisions hjælp..
Ved der er mange revisorer her inde der leder efter kunder.. hvad kan sådan en som mig der ikke gider at lave noget papir arbejde gøre.?
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Jeg vil ikke anbefale dig og bruge en revisor (eller et revisionshus) - hvis revisoren skal lave dit almindelige regnskab tager han selv en urimelig høj timepris for en ydelse han er "overkvalificeret" til. Har han ansatte til og lave arbejdet for sig skal han også have fortjeneste oveni hatten.
Jeg er selvstændig bogholder og vil anbefale mig selv - du kan få mig for 200kr exmoms pr. effektive time og det lyder til og være MEGET få timer pr. momsperiode du har brug for og meget kort tid i forbindelse med årsafslutningen.
Ønsker du senere og lære det selv kan jeg anbefale Inloco som har nogle glimrende kurser. Jeg bogføre i samarbejde med en af Inlocos ansatte mit eget regnskab i summasummarum for et par år siden før jeg vidste noget videre om bogføring/regnskab og det lærte jeg rigtig meget af.
Hvis du skal gøre det 200kr pr time, hvor meget skal jeg så gøre.. hvad skal jeg sende til dig, hvad skal jeg gemme af papirarbejde, kvitteringer osv osv. fakturarer osv.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Kvitteringer og fakturaer sender du til mig sammen med kontoudskrifter (gerne elektronisk) - resten er du velkommen til selv og styre, men jeg tilbyder gerne og holde styr på alle papirer.
Hvor meget eller hvort lidt du vil have lavet er op til dig selv.