Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Programmering til Rengøring - Brancheskift?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

Jeg har nu længe gået og tænkt på at opsige mit job som programmør. Jeg har længe haft lyst til at være selvstædig og beskæftige mig med noget hvor jeg kan bruge kroppen.(Er træt af at side 8 timer foran skærmen hver enste dag!).Jeg har ikke turdet kaste mig ud i at være selvstædig,eftersom jeg ikke ved hvordan jeg skal starte og heller ikke har stor kapital til starte.

Jeg kunne tænke mig at starte et lille rengøringsfirma.Men jeg bliver altid frarådet for det næsten umuligt at komme ind i branchen. Jeg kan heller ikke rigtige se hvordan jeg skal skaffe kunder.Jeg har arbejdet som rengøringsassist dengang jeg gik i skole og ved hvordan rengøringen skal udføres. Jeg kan godt tænke mig høre jeres input til min ide..[Ja jeg tjener godt som programmør.....men nu er det tiden til at være selvstædig.]

I er velkomme til komme med idee til andre brancher som jeg måske skal tænke lidt over også.!

NB: Hvordan er markedet indenfor webudvikling-hjemmeside lavning. Min viden omkring webudvikling er begrænset til html,c# prgrammering og sql - Jeg har intet sans for grafik,logo osv!

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 19:33

Hej Ahmed

Kan godt følge din problemstilling. Jeg har haft lidt af samme problemstilling. Dog var mit problem ikke at jeg var træt af at være programmør, mere at jeg var træt af de virksomheder jeg arbejdede for. Jeg følte altid at jeg blev nød til at levere en halvhjertet løsning og service til kunderne.

Anyway, løsningen for mig blev at jeg udviklede et system til lagerstyring, hvorefter jeg gik ud og lejede mig et lager for at lave lagerhotel. Min force er at mit system er 100 procent tilpasset mit og mine kunders behov. Dermed er jeg et skridt foran mine konkurrenter, som skal betale dyrt for at kunne tilbyde den samme service som jeg kan. Dette i kraft af at jeg altid kan tilpasse mit system til at kunne integreres med kundernes IT system, samt de specielle procedurer som kunderne måtte have. Om det bliver en succes kan du spørge mig om til næste år :-)

Spørgsmålet er måske om ikke du kunne gøre noget lignende. Som systemudvikler får man ofte en branche dybt ind under neglende, så måske har du en retning du kan gå I.

Held og lykke med det.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 23:13

Hej Ahmed,

Har læst dit lille indlæg og vil blot sige at jeg på ca. et halvt år har skabt mig en omsætning på knap 900.000 kr. og med flere kontrakter på hånden inden for nærmere fremtid.. Vel og mærket inden for rengøring. Vil ikke pragle eller noget, men blot fortælle at det sagtens kan lade sig gøre med den rette indstilling.

Men må tilstå at jeg godt kunne bruge en partner - en der evt. kunne være med et andet sted i Danmark, så man kunne "brede" sig lidt. Så hvis det er noget du har lyst til, så kontakt mig gerne. Så kan vi tage en snak. Enten og få sparket dig igang selv eller lave et fedt samarbejde. Du behøves ikke at have en krone på lommen, men derimod være klar på en MASSE hårdt arbejde i starten.

Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Jesper Møller

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:57

Hej Ahmed

Du kan evt. starte som underleverendør. Du kan kontakte en masse mellemstore rengørings virksomheder og tilbude din hjælp på regning.

ofte kan man tjene lige så meget som underleverendør, som man kan ved at have kunden selv.

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:58

Hej,

Jeg har tidligere været forbi branchen(dog ikke ude i marken), og må sige at det er en hård branche. Både mht. at skaffe kunder, men også områder som fastholdelse af medarbejdere, administration og generel kundepleje. Jeg blev meget overrasket over hvordan branchen var i forhold til IT branchen om også er hvor jeg "hører hjemme".

Personligt skal jeg aldrig arbejde i den branche igen, da der arbejdes med for små avancer i forhold til det besvær det indebærer. Dermed ikke sagt at andre firmaer ikke kan have andre holdninger. Dette er bare mit indtryk af branchen.

Kunder i denne branche ringer aldrig for at sige hvor glade de er for din service... de ringer kun når der er noget galt :)

Mvh.

Michael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)