Hej alle aminoer, Jeg har nu længe gået og tænkt på at opsige mit job som programmør. Jeg har længe haft lyst til at være selvstædig og beskæftige mig med noget hvor jeg kan bruge kroppen.(Er træt af at side 8 timer foran skærmen hver enste dag!).Jeg har ikke turdet kaste mig ud i at være selvstædig,eftersom jeg ikke ved hvordan jeg skal starte og heller ikke har stor kapital til starte. Jeg kunne tænke mig at starte et lille rengøringsfirma.Men jeg bliver altid frarådet for det næsten umuligt at komme ind i branchen. Jeg kan heller ikke rigtige se hvordan jeg skal skaffe kunder.Jeg har arbejdet som rengøringsassist dengang jeg gik i skole og ved hvordan rengøringen skal udføres. Jeg kan godt tænke mig høre jeres input til min ide..[Ja jeg tjener godt som programmør.....men nu er det tiden til at være selvstædig.] I er velkomme til komme med idee til andre brancher som jeg måske skal tænke lidt over også.! NB: Hvordan er markedet indenfor webudvikling-hjemmeside lavning. Min viden omkring webudvikling er begrænset til html,c# prgrammering og sql - Jeg har intet sans for grafik,logo osv! |
Hej Ahmed
Kan godt følge din problemstilling. Jeg har haft lidt af samme problemstilling. Dog var mit problem ikke at jeg var træt af at være programmør, mere at jeg var træt af de virksomheder jeg arbejdede for. Jeg følte altid at jeg blev nød til at levere en halvhjertet løsning og service til kunderne.
Anyway, løsningen for mig blev at jeg udviklede et system til lagerstyring, hvorefter jeg gik ud og lejede mig et lager for at lave lagerhotel. Min force er at mit system er 100 procent tilpasset mit og mine kunders behov. Dermed er jeg et skridt foran mine konkurrenter, som skal betale dyrt for at kunne tilbyde den samme service som jeg kan. Dette i kraft af at jeg altid kan tilpasse mit system til at kunne integreres med kundernes IT system, samt de specielle procedurer som kunderne måtte have. Om det bliver en succes kan du spørge mig om til næste år :-)
Spørgsmålet er måske om ikke du kunne gøre noget lignende. Som systemudvikler får man ofte en branche dybt ind under neglende, så måske har du en retning du kan gå I.
Held og lykke med det.