Hvad er der i vejen med Google Aps løsningen som jeg foreslog?
Apps har reelt ubegrænset mailbox størrelser mens Exchange har væsentlige begrænsninger
Apps kommer med Googles spamfilter
Apps har et langt bedre webinterface og kan stadig tilgås via IMAP og/eller POP3
Apps er billigere
Eneste umiddelbare ulempe jeg ser ved Apps er privacy spørgsmål
Der er i princippet ikke noget i vejen med det. Men som man siger "the right tool for the job". Ud fra hvad jeg har læst er der 9 mand der ikke kun skal have en samlet e-mail løsning med også dele filer måske enda dele programmer og bruge andre interne forretningsgange. En SBS er jo ikke kun en exchange server, men masser af andre ting som feks. filserver, for ikke at nævne sharepoint portal services osv.
Men hvis det kun gælder e-mail + lidt kalender + dele adressekartotek så findes der et hav af muligheder.
Men med 9 personer skal der ihvertfald en filserver til og når man køber sådan en til sit netværk kan man lige så godt bruge 1-2K mere for at have resten.
Bare husk at oppetiden altid efter min erfaring er lavere ved MS løsninger plus 10.000 gange langsommere...
Nej nu holder du altså! Med mindre du har nogle tilsvarende, kombatible, løsninger klar på hylden er det der altså en tand for iseriøst at fyre af.
Mikkel, svar mig seriøst - uden at tænke på hvor meget du kan tjene ved at installere en exchange: Kan du holde ligeså høje oppetider ved MS exchange på en windows platform som du kan ved Linux/Postfix eller Google mail?
Jeg vil hellere have en gammeldagskalender, lommeregner, notesblog, kontaktbog, og Google mail end jeg vil kigge på exchange.. Jeg ved ikke hvordan du har det med mail, men jeg mister penge/kunder hvis jeg mister mail. Eller generelt har noget med nedetid.
Jeg afviser ikke det er mig der er sindsyg, meeeeen jeg kan simplethen ikke holde ud at tænke på løsninger der er langsomme, ustabile og som skal genstartes. Du må selv konkludere hvor meget hjerne kapacitet jeg har, den del vil jeg ikke selv bedømme. Min forretning kan bare ikke køre med MS exchange. Og ja, jeg har prøvet!
Mikkel, svar mig seriøst - uden at tænke på hvor meget du kan tjene ved at installere en exchange:
Jeg sælger/installerer ikke exchange løsninger.
Jannik Hansen:
Kan du holde ligeså høje oppetider ved MS exchange på en windows platform som du kan ved Linux/Postfix eller Google mail?
Hverken Postfix eller Google er et fuldt alternativ til en Exchange server.
Men ja, selvfølgelig kan du da det. Exchange er faktisk et af de bedste produkter Microsoft har spyttet ud. HA-Cluster er peice of cake at sætte op i forhold til noget lignenden med f.eks. Postfix.
Jeg vil hellere have en gammeldagskalender, lommeregner, notesblog, kontaktbog, og Google mail end jeg vil kigge på exchange.. Jeg ved ikke hvordan du har det med mail, men jeg mister penge/kunder hvis jeg mister mail. Eller generelt har noget med nedetid.
Det er jo så udelukkende dit tab at du vælger et af markedest bedste produkter fra p.g.a. religion.
Desuden er din virksomhed mig bekendt også for lille til at kunne få noget som helst ud af Exchange endnu.
Jannik Hansen:
Jeg afviser ikke det er mig der er sindsyg, meeeeen jeg kan simplethen ikke holde ud at tænke på løsninger der er langsomme, ustabile og som skal genstartes. Du må selv konkludere hvor meget hjerne kapacitet jeg har, den del vil jeg ikke selv bedømme. Min forretning kan bare ikke køre med MS exchange. Og ja, jeg har prøvet!
Nu er det heller ikke din forretning vi snakker om!