Jeg faldt over www.saveme.dk i et andet indlæg herinde og har kigget lidt på siden. Det virker umiddelbart rigtigt fornuftigt - til mit behov ihvertfald. Men er der en it-kyndig der kan tolke hvor vidt det er sikkert eller ej? På deres side kan man finde en klamamse hvor de beskriver hvordan og hvorledes de behandler deres data: http://www.saveme.dk/dk_saveme_btc_sikkerhed.html Men udover at de har noget nyt ildslukningsudstyr fatter jeg ikke en dyt. |
Der står.:
(448 bit Blowfish-kryptering) Data der transpoteres på internettet og gemmes er kodet, så andre ikke kan læse dem.
(Dette betyder, at du også får din egen unikke krypteringsnøgle) Hvis du mister filen med din krypteringsnøgle, så mister du dine data.
(redundante ISP, redundante routers og redundante firewalls. Vi bruger BGP- og HSRP-protokol til at implementere fail-over og redundans) Ved en fejl på nogle af vores netværkskomponenter, kan backupsystemer tage over, således at kunden ofte ikke opdager at der har været en fejl.
(RAID 5-disk arrays) Ved fejl den 1. disk, vil en ekstra reserve disk tage over. Kunden opdager ikke fejlen, hvis de når at skifte disk inden en disk til fejler. Diske er den hardware komponent der fejler oftets, RAID 5 er derfor ofte minimum krav til systemer der kræver høj oppetid.
(hot spare) En ekstra disk er monteret, og udskifter automatisk den 1. disk der fejler.