Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Saveme.dk - sikkert?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt over www.saveme.dk i et andet indlæg herinde og har kigget lidt på siden. Det virker umiddelbart rigtigt fornuftigt - til mit behov ihvertfald.

Men er der en it-kyndig der kan tolke hvor vidt det er sikkert eller ej?

På deres side kan man finde en klamamse hvor de beskriver hvordan og hvorledes de behandler deres data:

http://www.saveme.dk/dk_saveme_btc_sikkerhed.html

Men udover at de har noget nyt ildslukningsudstyr fatter jeg ikke en dyt.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 17:56

Der står.:

(448 bit Blowfish-kryptering) Data der transpoteres på internettet og gemmes er kodet, så andre ikke kan læse dem.

(Dette betyder, at du også får din egen unikke krypteringsnøgle) Hvis du mister filen med din krypteringsnøgle, så mister du dine data.

(redundante ISP, redundante routers og redundante firewalls. Vi bruger BGP- og HSRP-protokol til at implementere fail-over og redundans) Ved en fejl på nogle af vores netværkskomponenter, kan backupsystemer tage over, således at kunden ofte ikke opdager at der har været en fejl.

(RAID 5-disk arrays) Ved fejl den 1. disk, vil en ekstra reserve disk tage over. Kunden opdager ikke fejlen, hvis de når at skifte disk inden en disk til fejler. Diske er den hardware komponent der fejler oftets, RAID 5 er derfor ofte minimum krav til systemer der kræver høj oppetid.

(hot spare) En ekstra disk er monteret, og udskifter automatisk den 1. disk der fejler.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:27

Super - takker.

Det lyder da som om de har gjort en ihærdigt indsats.

Vi giver dem et forsøg.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 13:46

I al fald følgende krav må stilles til backup:

1. Regelmæssig

2. Kontrolleret (d.v.s. at du regelmæssigt tjekker at du kan genindlæse data hvis de er 'mistede')

3. Stabilt udstyr (skal virke hver gang)

4. Tre generationer (Murphy's lov: Du får brug for din backup lige netop den dag den undtagelsesvis ikke blev taget)

5. Billigt og let at bruge (ellers sløser/'sparer' du)

1 og 2 er det op til dig selv at kontrollere - håber ikke 'saveme.dk' er for sløv så du sparer på hyppigheden

3. ser ud til at være opfyldt. Men med et externt firma (der 'kun' har været igang siden december 2006) ku det jo være at de lukkede og solgte udstyret lige pludseligt, og så hjælper det jo ikke at hardwaren er stabil

4. er min alvorligste anke. Nu har jeg ikke nærlæst saveme.dk, men er der mere end een generation. Og hvad sker der hvis din PC ryger ned midt i en kopiering - er der så slet ikke nogen?

5. 20 kr / måned pr GB er ikke en herregård - men hvor meget det sløver ved jeg ikke.

Men jeg har et andet forslag:

1. Brænd dine data på en DVD (2 kr per 4,7 GB) - det er billigere

2. Giv konen den brændte DVD med på arbejde (den fylder ingenting)

3. Kontrollér regelmæssigt på anden PC at du kan læse data.

Du kan gemme data i næsten uendelig tid i uendeligt antal generationer (havde jeg ikke en fil med det der udkast da moster Karen besøgte os forrige år?). Du kontrollerer selv alt og det er væsentligt billigere.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Fra  Steinaa Skrevet kl. 12:31

Firmaets økonomi tillod mig at købe en GB (20,- md) om ikke andet så for forsøgets skyld og jeg har indtil videre kun ros til overs for saveme.

Der bliver installeret en lille klient på computeren og her vælges hvad der skal gemmes, hvor mange generationer, hvor ofte, i hvilke tidsrum mm. Og filerne kan efterfølgende hentes via enhver computer med internetadgang.

Super!

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:24

Jeg bruger  idrive.com   - gratis første 2Gb - det har virket upåklageligt de sidste 3 måneder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)