Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af salgsbrev

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter dårlige erfaringer med telefonssalg, har jeg valgt at finde mine første kunder, ved at sende dem et salgsbrev og følge op med en telefonopringning. Jeg har fået skrevet et par stykker nu og de er klar til at blive sendt afsted, men jeg ville gerne have jeres vurdering først, hvis der er en venlig sjæl med lidt tid og overskud.

Navne og andet er fjernet. Det er en lokal tømmerhandel (ikke en del af en kæde), der i øjeblikket ingen hjemmeside har. Så vidt jeg kan forstå, så går de meget op i kundekontakten.

Link: http://www.defiga.dk/Salgsbrev%20-%20Eksempel%20Amino.docx

Rtf-format, hvis du ikke kan åbne docx: http://www.defiga.dk/Salgsbrev%20-%20Eksempel%20Amino.rtf

Kom gerne med kritik og ændringer :) på forhånd tak

Mvh Karsten Garborg

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:09

Hej Karsten,

Fint brev, er ikke sikker på det kunne få mig op af stolen, sikkert fordi man får så meget som dette i mail / posten hver dag. Dit "tilbud" i bunden ser godt ud, men hvad er det værd, laver du et design setup på dit system, flytter DNS osv. bare for at en potentiel kunde kan prøve dit system i 30 dage, eller giver du ham / hende adgang til et standard system? ... det er lidt salgs gas efter min mening og sådan noget ser folk så det kan have den modsatte virkning. 

Selv bruger jeg følgende metode:

1. Cold Call, ringer og siger "god dav" nu skal du bare høre....(min favorit metode)

2. Jeg går ind fra gaden uden aftale. Når jeg er i Danmark 1 - 2 gange om året har jeg 2 til 3 dage hvor jeg går rundt og siger "god dav do..." Det virker, a) Man får hilst på folk b) Man får en snak  hvor man lære et eller andet

Er også blevet smidt ud et par gange, sker det så børst støvet af og på den igen....men husk på ordsproget: Altid fredig når du går, selvom du ingen order får! 

Held og lykke!

Mvh

Peter

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:54
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Karsten

Jeg kunne gå hele salgsbrevet igennem, men det ville være en uoverkommelig opgave, så jeg vil nøjes med at skrive lidt om overskriften

Forøg indtjeningen og gør arbejdet enklere – to fluer med et smæk

Plus: Du skriver om, hvad dine kunder kan få ud af at læse videre i stedet for at fokusere på dig selv - og det er godt - rigtig godt. 

Minus: 

Du skriver ikke i salgsbrevet hvordan man forøger indtjeningen og du fortæller heller ikke hvordan man gør arbejdet enklere.

Du misser altså muligheden for at fange folk med en generalisering som alle kunne komme med og kommer i stedet med 2 påstande og fortæller senere intet, der underbygger netop disse 2 påstandene. Du skriver noget; men du forbinder det ikke med overskriften. 

Til sidst bruger du dyrebar overskriftplads til at fortælle det indlysende, nemlig, at du lige er kommet med 2 påstande  ved at skrive -to fluer med et smæk.

Forslag 1:

Forøg indtjeningen ved at reducere dine markedsføringsudgifter ved at gå online og gør arbejdet enklere med automatisk opdatering af dine lagerlister

Dette fører til en mere skarp og præcis ny overskrift i forslag 2 samt underoverskrift:

Reducer dine markedsføringsudgifter:
Ny hjemmeside med fuldautomatisk opdatering af lagerlister 

Prøv gratis en ny hjemmeside hvor folk selv kan se lagerstatus og spar 
DYREBAR MEDARBEJDERTID på tidskrævende telefoniske forespørgsler.

Håber, at det kan inspirere lidt. 

Mvh,
Christian

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:30

Tak for jeres input :)

Peter: Ja nu jeg sidder og læser det igennem, kan jeg egentlig godt se, at jeg ikke skriver halvdelen af de ting, der gør mit produkt mere attraktivt end andres.. Det skal der da rettes til - men tror mit problem er at jeg har svært ved at være alt for selvfed i sådan et brev, men omvendt så kan jeg forstå på de kunder jeg har snakket med, at de er vant til oppustet salgsgas, der ikke holder en meter

Christian: Jeg har faktisk prøvet at holde min overskrift på 1 linie, men det gør måske ikke noget, hvis jeg kan lave en mere rammende overskrift.. Kan godt se din pointe med jeg bare fyrer nogle statements af, det skal der da helt klart også rettes op på :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:54

Hej Karsten.

Ja, det er korrekt. Det langt vigtigere at ramme plet med overskriften end at forsøge at holde den på een linie.

Du kan se et eksempel på et online salgsbrev jeg lige er blevet færdig med og med overskrifter, der er på flere linier på Schafers

Mvh,
Christian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)