Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsanalyse i Kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 05:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino brugere,

jeg står overfor at skulle lave en markedsanalyse i Kina med henblik på et elektronisk produkt.

Jeg ville høre om nogle har erfarringer som de vil dele? 

Umiddelbart er det største problem data indsamlingen. Det ville også være særdeles

relevant hvis nogle har en idé om hvad en ekstern løsning ville koste.

Skriv gerne her eller i PM

Pareto

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 09:20

Kineserne er jo vilde med alt elektronisk og priserne er højere end i Danmark, så det burde være muligt.

Skal du have en proff undersøgelse, så snak med asiabase. http://www.asiabase.com/ Det er et dansk firma, eneste ulempe er at de ikke arbejder gratis

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 04:32

Tak for din kommentar, men umiddelbart vil jeg først se om muligheden for en intern løsning. Derfor vil jeg gerne høre om andre havde lyst til at dele deres erfarringer omkring det kinesiske marked.

Samt hvis nogle har nogle brugbare webadresser til databaser, artikler og lign.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 10:27

Hej Pareto,

Kan du komme lidt naermere ind paa hvilken form for markedsanalyse du oensker. Hvad har du af tanker omkring fokusgruppe, hvor mange repsondenter, hvad er dit produkt, er der noget geografi/demografi at tage hensyn til og er der et budget?

Jeg har gennem et stykke tid arbejdet sammen med MindMe Management (mindme.dk) paa en skabelon der kan bruges til netop markedsundersoegelser i kina, saa maaske vi kan finde ud af noget.

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)