Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statistikker på vejtrafik, altså daglig antal biler på bestemte vejstrækninger?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er interesseret i at vide om der på nettet kan findes statistikker over hvor meget trafik der er på bestemte vejstrækninger i min kommune. Det er jo ikke så lidt uinteressant hvis jeg har lyst til at placere mit firma et sted med stor eksponering. Hvis man kender antallet af biler, så kan man jo også regne lidt på hvilken værdi det har for ens firma, i forhold til antal eksponeringer.

Kunne det evt. være hos teknisk forvaltning i min hjem kommune at man skal finde sådanne oplysninger. Man ser jo forholdsvis tit at der står små gule bokse ved siden af vejen. og to ledninger der går over vejen, jeg regner med at det er disse der laver statistikken over trafikken netop dét sted. Har jeg ret?

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 16:49
Hej Kim

Det er bestemt et forsøg værd på tekninsk forvaltning. Ved at nogen steder, hyrer de faktisk elever til manuelt, at tælle biler op, f.eks. i forbindelse med trafiklys, for at kortlægge, hvor lang tid der skal være grønt i de forskellige retninger.

Ydermere kan det være en god idé, at foretage en markedsundersøgelse inden du etablerer dig et sted.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:10

Du skal nok tjekke, hvem der ejer vejen. Er det en kommunevej, en amtsvej eller en statsvej. Jeg ved, at Vejdirektoratet har temmelig godt materiale over statsvejene....... eller det havde de i hvert fald for 6-7 år siden, da jeg arbejdede lidt med trafik.

mvh Hans
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)