Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nat i Nisseland eller hva`??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 30
Fra  Mobiludstilling.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er vognmand og arbejder netop nu på at omdanne en lastvognstrailer til en udstillingstrailer. Det er tanken at traileren herefter skal eksponere produkter fra virksomheder som ønsker mere opmærksomhed og dermed flere kunder. Traileren indrettes ved det pågældende firma og kører herefter på " tour " til kundekredse, messer ect. Måske et samarbejde med et storcenter hvor udstillingen " parkeres " i en week-end med stor synlighed for centeres kunder.......og dermed mulighed for ydligere kunde - dialog, kontakter og efterflg. salg. Alt sammen til meget billige penge.

Det bliver også muligt at samarbejde med eventfirmaer og  messestandsopbyggere så man kan skræddersy mange spændende ideer.

For en ordens skyld....traileren er en alm. lastvognstrailer opbygget med foldedørssystem i den ene side, og altså ikke en "rigtig" eventtrailer som kan udskyde siderne og taget vha. hydraulik som de store ( velbeslåede ) firmaer profilerer sig med....

Jeg vil rigtig gerne høre Jeres umiddelbare meninger om konceptet....nat i Nisseland eller to go.....??

Venlig hilsen Jensi 

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:56

Nu kan de skrevne ord virke hårde, men sådan er det ikke ment Computer

Umiddelbart er min mening at det også kan blive for billigt. En alm. trailer henleder mine tanker på en blokvogn med Jodle-birge eller ægte tæpper med Låsby Svendsen på kræmmermarkedet, eller et omrejsende tivoli. Al ære til dem, og selvfølgelig kan du rette din interesse mod musikoptræden med din trailer som scene ved byfester, - men som "rigtig" eventtrailer er det mere nat i nisseland end to go efter min mening.

Skal man have beklædt med foliereklame, koster det jo lige meget om de skal klistres på en ny Mercedes eller en gammel Skoda for nu at skrive det lidt firkantet. Det kan også nemt ske, at man skal supplere med store skilte el. lign. for at få det at "ligne noget" og spørgsmålet er hvor stor besparelsen er med din trailer når det kommer til stykket, også selvom du vil gøre det billigt. Hertil kommer at det jo bliver lidt trangt i en alm. trailer hvis vejret ikke arter sig.

Det er godt nok mange år siden, men jeg har prøvet én af de store eventtrailers og jeg husker nu mest, regnvejr, blæst, og masser af bøvl med kommunale "parkeringstilladelser" osv osv, og igen som jeg husker det var det hundedyrt at holde ved et butikscenter. Dertil kommer kampagnematerialer, annoncer m.v. - så jeg tror faktisk ikke selve trailerlejen er det afgørende punkt i beslutningen om hvorvidt man vil køre en rullende event-kampagne.

Omvendt, er det rigtigt billigt kan man jo gøre en dyd ud af det og henvende sig til firmaer der er kendt for at være billige som JYSK - EASY JET og lign. og det var jo også en vej at gå.  

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Aug 08
Fra  Mobiludstilling.dk Skrevet kl. 08:40

Hej KS.

Tak for tilbagemeldingen. Du har mange gode pointer men jeg føler liiiiiige en lille trang til at uddybe mit koncept. Vi taler om en stor lukket bokstrailer ( 13,5 m x 2,47m ) som kan åbne fra 1 - 10 døre i venstre side ( samt naturligvis 2 stk. bagdøre ) efter ønske. Inde i traileren er der mulighed for at indrette sin udstilling med spots, hylder o.s.v.

I den forbindelse hører jeg iøvrigt gerne fra eventfirmaer, messestandsopbyggere og andre som kan hjælpe med at tilvirke en udstilling i traileren ( når en kunde måtte ønske det ), så de udstillede produkter kommer til deres ret, og udstillingen fremstår indbydende, spændende og præsentabel.

Vi er altså meget langt fra en åben trailer hvor eks. musikere optræder, eller kræmmermarkedet hvor der fra traileren sælges brugte og gennemslidte tæpper.

Hele trækket er nymalet med metallick lak og fremstår særdeles præsentabelt....meget langt fra tivolikaravanerne af udbombet materiel som kommer hostende med 40 km.t omgivet af sorte røgskyer.

Det var ikke tanken at bilen skulle pakkes ind i folie da den som nævnt er nymalet. Det betyder så også at trækket kan lejes i måske bare 2 -3 dage incl. chauffør. Man kan evt. sætte sit alm. logo på vogntoget.

Du har ret omkring øv bøv i regnvejr og blæst men gælder det ikke langt de fleste udendørsarrangementer ? En udslået markise vil iøvrigt tage den eventuelle værste slagregn. Du har ligeledes ret m.h.t. kommunale tilladelser og lign. men de udfordringer er jeg klar til.

Håber dette præciserede mit koncept......Jeg vil forsat gerne bede om tilbagemeldinger ........Venlig hilsen Jensi 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 17:10

Slettet!! Jeg fik trykket 2 gange på knappen!

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 17:10

Jeg syntes idéen er fin, faktisk havde vi overvejet selv at lave et rullende showroom. Denne idé opstod da jeg så Blomsterforretninger der fik leveret varer på denne måde, der kommer en lastbil med friske blomster fra Holland og parkere lige foran døren, og de kan så gå ud og tage hvad de skal bruge med ind i butikken med det samme. De kunder vi havde følere ude hos syntes det var en faktastisk idé og var meget interesserede. Men efter at have brugt lidt tid ved regnemaskinen fandt jeg frem til at det næppe ville være rentabelt for os i første omgang, selv om vi har vores egen lastbil.

Men jeg syntes det vil være en fin ting i forhold til kortere arrangementer promotionture osv. 

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Aug 08
Fra  Mobiludstilling.dk Skrevet kl. 21:21

Hej Kennith.

Tak for tilbagemeldingen. Dejligt med en tommel op.....Jeg har på nuværende tidspunkt investeret så mange midler, at jeg har passeret point of no return......Jeg bliver lidt nysgerrig m.h.t. dem af dine kunder som var hotte på ideen....Kan du løfte lidt slør eller hører det under fortroligt materiale ?

Hvis du kunne formidle kunder som booker ved undertegnede skal der selvfølgelig afregnes mæglersalær til dig som samarbejdspartner...... 

Hvilken lastbil har I iøvrigt ? 

Venlig Hilsen Jensi

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 22:33

Hej Jens,

Nææ der er sommænd ikke noget hemmeligt i det, men måske er der en misforståelse. Jeg sælger bl.a. julepynt engros og det vi overvejede var at lave et rullende showroom med et lille lager således at vore egne kunder kunne købe direkte fra lastbilen når vi kom rundt. Så det var altså ikke potentielle kunder til dig, i hvertfald ikke direkte. Ved ikke om det fremgik tydeligt af første indlæg, men ellers så er det i hvert fald på plads nu.

Nu sidder jeg så og tænker det kunne det da sagtens være har du selv overvejet de mindre butikker også? Det kunne f.eks. at den lokale gårdbutik kunne være interesseret i at komme ind og stå ved fest pladsen i nabobyen i forbindelse med byfesten eller hvad det nu måtte være, det er ikke sikkert det kun er de store (men nu ved jeg ikke hvad du er kommet frem til af priser, måske de små også kan være med...bare en tanke).

Vores lastbil er en ældre Mercedes 1114 Vi har indrettet den med hylder og alting så når vi nu i november triller til Sverige i 6 uger så har vi det hele stående pænt og nydeligt på reoler det er 100 gange lettere end pakke op og ned i containere.

Men jeg syntes som sagt stadig det lyder som en god ide, smid mig lige en pm med nogle kontakt info. så skal jeg have dig i baghovedet hvis der byder sig noget.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Aug 08
Fra  Mobiludstilling.dk Skrevet kl. 23:29

Hej Kennith. 

Det er helt o.k. hvis du lige napper en griner over en hjælpeløs it-analfabet men hva var det nu liiiiiige at " pm " stod for...?...er vi ude i noget " post-mail" ? Røg sgu lidt af bagklappen der.

Da jeg ikke vil trætte dig med en fyldestgørende konceptbeskrivelse kommer hermed en stærk reduceret udgave.

Jeg satser som udgangspunkt på alle størrelser virksomheder men tror at det hovedsagligt bliver de mindre. Dels er det ikke en "rigtig" eventtrailer med hydrauliske vægge og tag og dels bliver det til billige penge.

Jeg starter med selve vogntoget om kort tid, men der arbejdes også på at færdiggøre en scene ( podie ) som kan opstilles iforb. med traileren.... måske helt op til 150m2 + trailer - dermed mulighed for stor udstilling.

Dele af scenen kan omdannes til en catwalk iforb. med modeshow eller anden optræden hvor en aktør ønsker at bevæge sig på en tange.  

Ang byfester og lign..der er desværre lidt begræsninger da bilen vejer omkring 17 tons i tom tilstand. Dermed skal jeg passe på omk. bæreevne genrelt og herunder også diverse belægninger i bymidter og lign.

Har du iøvrigt overvejet at sælge din lastbil,stoppe pengene i baglommen, spare en ansat i 6 uger og udlicitere din Sverigestur...Big Smile

MVH Jens.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 23:37

Jensi:
hva var det nu liiiiiige at " pm " stod for...?...

jeg griner skam ikke jeg undskylder nogen gange glemmer man jo at det ikke er alle der lever halvdelen af deres liv på internettet og derfor ikke lige kender alle de mærkværdige forkortelsen men pm er Private Massge her på amino er det vist blevet oversat så et er en pb for privat besked

Jensi:
Har du iøvrigt overvejet at sælge din lastbil,stoppe pengene i baglommen, spare en ansat i 6 uger og udlicitere din Sverigestur

Kender du nogen der vil give en god pris Wink ....nej jeg har godt nok ikke overvejet det men det ville nok være billigere for resten af året står den stort set stille undtagen lige når vi skal på messe.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)