Jeg er vognmand og arbejder netop nu på at omdanne en lastvognstrailer til en udstillingstrailer. Det er tanken at traileren herefter skal eksponere produkter fra virksomheder som ønsker mere opmærksomhed og dermed flere kunder. Traileren indrettes ved det pågældende firma og kører herefter på " tour " til kundekredse, messer ect. Måske et samarbejde med et storcenter hvor udstillingen " parkeres " i en week-end med stor synlighed for centeres kunder.......og dermed mulighed for ydligere kunde - dialog, kontakter og efterflg. salg. Alt sammen til meget billige penge. Det bliver også muligt at samarbejde med eventfirmaer og messestandsopbyggere så man kan skræddersy mange spændende ideer. For en ordens skyld....traileren er en alm. lastvognstrailer opbygget med foldedørssystem i den ene side, og altså ikke en "rigtig" eventtrailer som kan udskyde siderne og taget vha. hydraulik som de store ( velbeslåede ) firmaer profilerer sig med.... Jeg vil rigtig gerne høre Jeres umiddelbare meninger om konceptet....nat i Nisseland eller to go.....??
Venlig hilsen Jensi
|
Nu kan de skrevne ord virke hårde, men sådan er det ikke ment
Umiddelbart er min mening at det også kan blive for billigt. En alm. trailer henleder mine tanker på en blokvogn med Jodle-birge eller ægte tæpper med Låsby Svendsen på kræmmermarkedet, eller et omrejsende tivoli. Al ære til dem, og selvfølgelig kan du rette din interesse mod musikoptræden med din trailer som scene ved byfester, - men som "rigtig" eventtrailer er det mere nat i nisseland end to go efter min mening.
Skal man have beklædt med foliereklame, koster det jo lige meget om de skal klistres på en ny Mercedes eller en gammel Skoda for nu at skrive det lidt firkantet. Det kan også nemt ske, at man skal supplere med store skilte el. lign. for at få det at "ligne noget" og spørgsmålet er hvor stor besparelsen er med din trailer når det kommer til stykket, også selvom du vil gøre det billigt. Hertil kommer at det jo bliver lidt trangt i en alm. trailer hvis vejret ikke arter sig.
Det er godt nok mange år siden, men jeg har prøvet én af de store eventtrailers og jeg husker nu mest, regnvejr, blæst, og masser af bøvl med kommunale "parkeringstilladelser" osv osv, og igen som jeg husker det var det hundedyrt at holde ved et butikscenter. Dertil kommer kampagnematerialer, annoncer m.v. - så jeg tror faktisk ikke selve trailerlejen er det afgørende punkt i beslutningen om hvorvidt man vil køre en rullende event-kampagne.
Omvendt, er det rigtigt billigt kan man jo gøre en dyd ud af det og henvende sig til firmaer der er kendt for at være billige som JYSK - EASY JET og lign. og det var jo også en vej at gå.