Jeg driver et enkeltmandsfirma, hvor jeg laver indramning og opspænding af lærreder og malerier. Jeg har base i Kastrup, og støder ofte på et problem, når jeg skal have fragtet meget store, opspændte lærreder (f.eks. 200x300 cm eller større) ud til kunder. Det er ikke noget problem, når kunden bor på Sjælland, da lærredet da kan sendes med en vognmand, der kører på taxameter. Problemet kommer, hvis det skal til Jylland; der bliver det selvsagt for dyrt at sende lærredet over med taxameterkørsel, og hvis det skal sendes med fragtmand, skal det være totalemballeret, hvilket er umuligt i de størrelser ... Det er måske et uløseligt problem, jeg stiller op her, men er der nogle, der kender til en økonomisk overkommelig forsendelsesmetode mellem sjælland-jylland af så store, skrøbelige varer, der tilmed ikke kan pakkes ind?
større lærreder burde ikke være de store problemer vil jeg mene....
men det kommer meget and på hvor meget du forventer en kørsel til Jylland skal koste ( du omtaler den dyreste løsning nemmelig med taxameter ) jeg selv driver en transportvirksomhed hvor jeg gøre brug af underleverandør og som gør at jeg kan have en bil fra enten Fyn / Jylland på Sjælland hver eneste dag og det gør at jeg kan få en pris som er lidt billigere med ture der skal retur, men det er vigtig at huske i disse tider her er der ikke meget som generelt er billigt.
du skal være mere end velkommen til at kontakte mig på mail bent@transportkonsulent.dk
Jeg sender selv skrøbeligt gods så kender godt problematikken. Alt afhægig af hvad det må koste er der flere muligheder. Den letteste men nok også dyreste løsning som jeg selv har brugt er flyttefirmaer, forhør dig hos nogle af de jyske flyttefirmaer hvad de skal have for at tage dit gods med når de alligevel skal retur til jylland. En anden løsning kunne være at få rammerne pakket hos et emballeringsfirma. eller hvad med at du får konstrueret nogle trækasser i forskellige størrelser som du har på lager så du selv kan pakke godset.
Hva med og skaffe en masse 2x3 meters engangs paller, og så smide en ramme omkring ? - Bliver måske for dyrt ? .... Ved ihvertfald vi har haft gjort dt ved frag af store akryl plader.
Lige lidt opklarende spørgsmål.......Hvor mange aflæsninger ( modtagere ) taler vi om hvis du f.eks. samlede dine forsendelser til Fyn og Jylland over en periode på 2- 3 uger. ?
Ville det kunne være i en stor lastbilstrailer ( ca. 90 m3 ) plads. Er der plads til et vogntog på din firma adr. ?
Jeg er vognmand og kunne måske hjælpe dig men lad mig lige høre...muligvis har jeg et superforslag til dit "specialgods"
Som jeg tror "Jensi" lægger op til, kender jeg til flere virksomheder der tilbyder deres kunder to typer levering/fragt.
1. Express - dyrest 2. Random - billigst
Express giver sig selv, og er levering med fragtmand/busbil her-og-nu.
Random er en leveringsform de fleste transportvirksomheder tilbyder, hvor man melder til sin ønskede leverandør at man har en forsendelse som skal frem indenfor f.eks. 1-2 uger.
Transportøren melder så tilbage når han får en expresskørsel fra Sjælland til Jylland hvor han kan have din forsendelse med, og her kan du typisk spare helt op til 50% på denne slags forsendelser.
Vælg en større leverandør, så du er sikret at de trods alt har en del kørsler over bæltet i løbet af en uge/måned.
Vælg en større leverandør, så du er sikret at de trods alt har en del kørsler over bæltet i løbet af en uge/måned.
Hej Mads. Fint nok med en stor leverandør ( speditør ) som kører ofte. Jeg har dog været i "gamet" i mange år og ved hvordan mange store speditøer disponerer gods........er der plads kommer det på uanset hvad.... stående, liggende, ovenpå andet gods og omvendt..Dertil skal du regne med mange forskellige chauffører - mange udenlandske. Bliver der godsskader, er speditøren som oftest kold som is, da regningen altid vil ligge ved vognmanden.....iøvrigt er speditøren hurtig videre , han disponerer sagtens 25 forskellige biler på en dag....
Fint nok hvis det var gods der kunne tåle en alm. håndtering ..... men transport af malerier,lærreder og billedrammer på 2x3 m. der transporters uden indpakning eller emballage overhovedet.......good luck...
Det er blot sådan vi gør, og har gjort siden 2002 - endnu med 0% skader. Men der bliver også viklet en omgang boblefolie omkring. De store ruller købt pallevis koster stort set ingen penge.
Om det virker for andre skal jeg ikke kunne sige :)
(PS: Har selv kørt budbil for at tjene lidt ekstra engang, og kørte da en del af denne slags transporter, UDEN skader på godset. Desuden har enhver selvstændig vognmand jo en lovpligtig godstransportforsikring der skal dække for skader, medmindre han vil slippe for præmiebelastningen & selvrisikoen og bare betaler af egen lomme)