Hej,
jeg er netop startet som freelance IT-konsulent (fast udstationeret hos en kunde) og nu spekulerer jeg på hvad jeg har lov til at trække fra...
Jeg har en stationær computer og en printer som står hjemme hos mig privat, men som jeg skal bruge erhversmæssigt (timeregistrere, udskrive faktuarer, lave regnskab, mm.) - kan den trækkes fra?
Hvis jeg køber computer-blade til brug i mit arbejde, må jeg så trække dem fra?
Mvh. Martin Klopp Jensen / MKJ Development
Du kan trække alt det fra som du mener ville holde i byretten. Der skal være en klar sammenhæng mellem det du køber og det dit firma laver, ellers går den ikke.
Det hedder vel lidt fint. De udgifter som er med til at sikre, vedligeholde og øge din virksomheds omsætning/overskud kan trækkes fra. Eneste minus er at der nok er en gråzone, men den er du langt fra med de omkostninger du omtaler der!!
Tak for jeres gode indlæg.
Hvordan ordner jeg det rent praktisk, hvis jeg vil overføre min private computer og printer ind i firmaet? Sælger jeg det bare til mig selv til en realistisk pris og så bare laver en faktura til mig selv?
/ Martin