Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"get a free ipod"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,


 

I kender sikkert de spam mails i får eller ser på nettet om sider der giver grtis en Ipod væk... (hvor de selvfølgelig skal have nogle tilmeldelser til div i return)..

 

Men jeg er faldet over sådan et website script som så kan laves om til whatever!... fx få en gratis computer mus eller lign...

 

Er denne type forretning (scam) lovlig i Danmark og hvad man kan tillade sig før man hopper over grænsen til det forbudte land, som jeg absolut ikke vil!.

 

Vh

Kasper

 

Supply Chain blæksprutte

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
hey - jeps, jeg kender godt scriptet. Men nej, den går ikke i DK. Det er ikke god markedsføringsskik.

 


 

Forbrugerombudsmanden har ved sin gennemgang af nogle erhvervsdrivendes hjemmesider konstateret, at erhvervsdrivende opfordrer forbrugerne til at orientere en ven om den erhvervsdrivendes hjemmeside eller produkter eller at sende en hilsen (indeholdende reklame) til en ven via den erhvervsdrivendes hjemmeside. Funktionerne benævnes ofte »Tip en ven«, »Send en hilsen« eller lignende og indebærer, at en forbruger, der følger opfordringen, sender reklamemateriale eller et link til den erhvervsdrivendes hjemmeside til en person, der ikke har anmodet om det. I nogle tilfælde bliver forbrugeren præmieret for at »tippe« sin ven. Sådanne funktioner, hvor den erhvervsdrivende bruger forbrugeren som et redskab til at foretage en handling, som den erhvervsdrivende ikke selv må foretage, er ikke omtalt i bemærkningerne. Tip-en-ven funktioner må imidlertid på baggrund af almindelige strafferetlige principper, herunder navnlig reglerne i straffelovens § 23 om medvirken, indebære en overtrædelse af § 6a, og den erhvervsdrivende vil kunne straffes, jf. markedsføringslovens § 22, stk. 3. Forbrugeren kan derimod ikke straffes, selvom det var ham, der sendte beskeden. Stiller den erhvervsdrivende alene en sådan funktion til rådighed, uden at forbrugeren derudover opfordres til ­ eller præmieres for ­ at benytte den, foreligger der nok formelt en vis anstiftelse eller medvirken fra den erhvervsdrivendes side, men det må alligevel anses for tvivlsomt, om denne ringe grad af medvirken kan føre til en domfældelse efter § 6a. Dette synspunkt forudsætter, at den erhvervsdrivende ikke selv lægger markedsføringsmateriale ind i den e-mail, der sendes til tredjemand. Forbrugerombudsmanden har dog accepteret, at den erhvervsdrivende lægger et link ind til den pågældende hjemmeside.  

www.onapp.com

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak. nå det var da ærgeligt.

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
>Tak. nå det var da ærgeligt.
Som ejer af en e-mailadresse, vil jeg nu nærmere sige, at det var dejligt ;)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Nåå.. det har nu intet med at jeg vil spamme... så ved ikke hvad din hentydning er til godt at du har din email..!

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

I mine øjne er det ligeså træls som kædebreve. Jeg er efterhånden tilpas træt af at få invitationer til gækkelege, puslespil og især mails om at jeg kan vinde en mobiltelefon - man skal bare udfylde formularen med 5 venners mailadresser for at værer med (som en jo så har gjort med min). Der var et eksempel med dette fornyligt, hvor telefonerne hvis endda aldrig blev givet væk.


Om min e-mailadresse bliver høstet fra min hjemmeside eller et debatforum af programmer, eller lokket ud af mine venner med løfter om præmier, er et fedt. For mig er det træls og under kategorien spam.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)