Jeg overvejer at stifte et ApS og professionalisere min hjemmeside. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.
1) Kan jeg trækker udgifterne til stiftelsen fra i min personlige indtægt? Jeg tænker både på udgifterne til advokat mv. og på selve indskuddet. Hvis et ApS skyder 125000 kr. ind i et nyt ApS kan de trække pengene fra i deres indtægt. Derfor tænker jeg, at jeg måske kan gøre det samme?
2) Kan jeg oprette et ApS sammen med et eksisterende ApS, så vi ejer 50% hver? Hvordan sker det i så fald i praksis?
Det er en mulighed at jeg smider 50% af indskuddet og de øvrige 50% betales af et eksisterende ApS. Jeg formoder, at det er problemfrit, men jeg vil gerne være sikker.
Mht. svaret på spørgsmål 1, så er det da ærgerligt (for mig), men betyder det så at indskuddet er "frosset" for evig? Hvis virksomheden begynder at giver overskud, skal jeg så betale skat af alle penge jeg trækker ud, eller kan jeg trække mit indskud ud - uden at betale skat af det?
Håber du forstå. Jeg kender ikke de nødvendige fagudtryk, så jeg måske lidt besværlig.
Du må gerne
låne af at sådant selskab og der er ikke noget krav om indskudskapital.
Der er en masse andre fordele og du undgår en del bøvl og unødvendige
omkostninger.