Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til shipping fra Filipinerne til Danmark

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger hjælp til at gennemskue mulighederne for shipping af vare fra filipinerne til danmark !

- Hvad er billigst og bedst ?

- Hvad med forsikringer... er det "nødvendigt" ?

- Hurtig forsendelse er ikke vigtig !

Det drejer sig om 40 kasser på ialt ca. 3,71 m^3 der i alt vejer ca. 353 kg. som har en pris på ca. 38.000 kr.(Filipinerne til Danmark)

- TNT kan gøre det for ca. 22.200 kr. men kan dette ikke gøres billigere ?

På forhånd tak...

Anders

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:23

hej Andres,

Har sendt dig en privat besked til chefen for DSV herude...han kan klare det.

mvh

Peter

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 03:32

Hej Anders,

Lyder meget dyrt umiddelbart, er der specielle mål på de kasser.

Det ligner jo en Luftfragt du har fået og TNT er da dygtige, men det burde kunne gøres meget billigere i min verden, men det er noget tid siden jeg har arbejdet med Filipinerne...men da fik man luftfragt hjem til omkring 25kr pr. kg.

3,7cbm x 167kg (som er omregningsfaktor i luftfragt pr cbm) =  635kg x 25kr = 15.875,

Men luftfragt virker lidt som Overkill når du skriver som du gør. Prøv at checke med DSV, Scan Logistics, Kühne & Nagel, Schenker, DHL, Shipco, Damco og spørg dem hvad din sending skal koste som LCL sending eller Søfragt stykgods. Der skal nok være store forskelle i prisen også her, da der er en del forskellige produkter på Fjernøsten.

Jeg skal være sammen med en del gamle speditørvenner i weekenden og kan lige vende den med dem, hvis du har tid til at vente?

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:01

Hej Anders,

billigste løsning er søfragt / stykgods = LCL - transittiden er ca 35 dage ex Manila.

OG prisen (FOB Manila) f.eks fra pakhus Manila til pakhuse Aarhus eller København, den skal absolut ikke overstige dkr 4.000 (MAX!)

Så skal sendingen også være fortoldet og klar til udlevering (Told & moms betaler du naturligvis selv)

De allerede nævnte speditører er udemærkede forslag - få prisen på skrift og bed evt om en all-in pris, det er nemmere for dig at sammenligne priserne på den måde.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:05

Hej igen,

mht forsikring, så er det min holdning at dette er et MUST.

Præmine er som regel et sted mellem 0,25% og 1,5%, så det er absolut ikke store beløb vi taler om. Kontakt dit eget forsikringsselskab eller bed speditøren lave en forsikring for dig.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:12

NOC:

Hej igen,

mht forsikring, så er det min holdning at dette er et MUST.

Præmine er som regel et sted mellem 0,25% og 1,5%, så det er absolut ikke store beløb vi taler om. Kontakt dit eget forsikringsselskab eller bed speditøren lave en forsikring for dig.

Mvh

Jesper

Hej

De præmier du nævner er da absolut i den meget høje ende. Det kan normalt gøres langt billige hos deciderede transport forsikringsfirmaer. Forsikringen kan ment og billigt tegnes direkte på nettet.

Iøvrigt er det vigtigt at huske på at hvad betingelser forsikringgen er tegnes på, hvilket har betynding for om skaden er dækket eller ej.  Jeg kan kun anbefale at man tegner forsikring på udvidede danske betingelser.

http://www.firstmarine.dk/?p=17

www.firstmarine.dk   

www.transurance.dk

Mvh

Ravn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:44

Jeg vendte den lige i luften med en kollega, som ikke var helt opdateret, han sagde 70USD/cbm + terminal og lidt gebyrer.

Så hvis du tager de 4.000 kroner som er nævnt og tager en "shoppetur" derfra så skal alt nok blive godt ;-) 

Tillyke med at havde sparet 18.000  ;-)

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:49

1000 Tak for hjælpen alle sammen.... Det har virkeligt hjulpet mig det her !!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)