Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forsikring af import

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal til at importerer spil fra Kina / Hongkong. Jeg overvejer om det måske er en god idé at få en forsikring på forsendelsen? Hvad vil sådan en forsikring muligvis koste? Jeg har hørt lidt om at man selvfølgelig betale antal % forsikring af hvad varerne er værd. Er det så indkøbsprisen man tager procenterne af, eller den pris som man har planlagt at sælge varerne videre for?  Kan i muligvis anbefale nogle firmaer som man kan kontakte for at tegne forsikring?

Venlig hilsen Jonas 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:09

Alle seriøse speditører kan tilbyde en vareforsikring, spørg dem eller dit normale forsikringselskab. Alt efter om du får leveret med skib eller fly vil jeg tro du ligger mellem 0,4 - 0,6% af Forsikringsbeløbet sikkert med nogle betingelser om minimum m.m..

ForsikringbeløbIndkøbspris+fragt+10% Imaginær avance+(evt. told hvis du ønsker dette forsikret).

Men spørg din speditør og få deres betingelser på skrift, og køb fragt og forsikring i DK.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:36

Jeg får løbende varer hjem, primært fra USA. Jeg har tegnet en transportforsikring i det selskab, der i øvrigt forsikrer min forretning. Jeg betaler en %-sats af årsomsætningen, og så dækker den alle forsendelser. Det kan godt være, at det er lidt dyrere end at tegne fra gang til gang, men på denne måde er jeg fri for at huske på det hver gang, der kommer en forsendelse.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:32

Hej Kirsten 

Jamen sådan kan det også løses, selvom jeg vil tro du også kan spare lidt ved bare at oplyse din speditør om at du altid vareforsikrer, hvis hans løsning er billigere... men det andet er nemt og simpelt...

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:31

Jeg handler med temmelig mange forskellige grossister. De 'små' sender oftest med posten (US Postal), de store sørger selv for det hele, dvs. de har kontakten til speditøren - det er meget sjældent jeg selv har kontakt til en speditør. Men der bruges lidt forskellige handelsbetingelser afhænging af vare og leverandør. Derfor er det lettest for mig, at være forsikret på denne måde - jeg er simpelthen fri for at tage stilling til hver enkelt forsendelse. I øvrigt er det langt det billigste at lade grossisten stå for forsendelsen, de har betydelig bedre aftaler (pga stort volumen), end jeg kan få.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)