Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-dankort.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i dag blevet ringet op af en kunde, fordi Scannet’s shop afviste betaling med e-dankort. Efterfølgende har jeg selv kunne genskabe fejlen, hvorimod Scannet test viser at e-dankort virker. Min konklusion er derfor at e-dankort ind imellem virker J

Har andre erfaringer omkring e-dankort, der for mit vedkommende kun udgør 1-2% af betalingerne. (måske fordi det er ustabil).  

Jeg overvejer at droppe e-dankort.

Har andre en holdning til dette.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:08

Hej jjam,

eDankort er nogle gange en sjov fisk.

Der er flere faktorer som skal være i orden, for at en transaktion via eDankort virker. Hyppigst skyldes det, at brugeren ikke sidder på den computer, hvor brugerens netbanksnøgle ligger på.

Så vidt jeg husker (uden at jeg vil skydes for det) så kræves det også, at der er dækning for beløbet på brugerens konto. Ligesom Visa Electron, så går systemet direkte i banken og validere adgangen samt at beløbet er til rådighed på kontoen. eDankort kan (igen ligesom Visa Elcetron) gives til folk under 18, hvilket ikke gør dem kreditværdige. 

Kan en af disse muligheder være årsagen til kundens problem?

Læs eventuelt på www.edankort.dk eller kontakt PBS

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 15:09

I øvrigt - jeg er ikke sikker på, at man kan fravælge eDankort i sin betalingsløsning. Man kan undlade at gøre opmærksom på den, men fra PBS' side, ligger eDankort automatisk med under pakken med Dankort og Visa/Dankort. 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 15:32

Martin Kusk:

Hej jjam,

eDankort er nogle gange en sjov fisk.

Der er flere faktorer som skal være i orden, for at en transaktion via eDankort virker. Hyppigst skyldes det, at brugeren ikke sidder på den computer, hvor brugerens netbanksnøgle ligger på.

Kan en af disse muligheder være årsagen til kundens problem?

Ja, alt dette kan være årsagen til fejl i e-dankort. Desuden muligheden for at popup-blockere ikke er slået fra, får man afsluttet korrekt i netbanken før der returneres til webbutik m.v. Hvor mange kunder afbryder handlen alene på grund af ovenstående problemer ?

Min tanke er derfor at et system der virker besværligt og viser fejlbeskeder til kunden, gør brugerne udtrykke og skader omsætningen i butikken mere end det gavner.

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 15:34

Det kan jeg sagtens følge dig i.

Man skal nok vægte service ("hey du kan også bruge eDankort i vores butik") mod din pointe om for mange fejl, som giver mistillid til din forretning. Uanset hvor det svage led er i en betaling (egen kode/system, PBS, brugerfejl) så giver det altid miskredit til din forretning. 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 15:41

Martin Kusk:

Man skal nok vægte service ("hey du kan også bruge eDankort i vores butik") mod din pointe om for mange fejl, som giver mistillid til din forretning. Uanset hvor det svage led er i en betaling (egen kode/system, PBS, brugerfejl) så giver det altid miskredit til din forretning. 

Perfekt formuleret !!

Står jeg helt alene med min "Drop e-dankortet" holdning, har andre haft samme tanker ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)