Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords afviser "Toyota" + "Corolla"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har et spørgsmål ang. mine Adwords annoncer.

Jeg sælger biludstyr til Toyota, og dermed f.eks. Toyota Corolla, Toyota Avensis osv.

Men både "Toyota", "Corolla" og "Avensis" er varemærkebeskyttet så Google stopper mine annoncer... det er der jo nok ikke noget at gøre ved, men hvordan reklamerer jeg for et produkt når jeg ikke må skrive i annoncen hvad det er jeg sælger?

Hvem gider købe noget når de ikke kan se hvad det er jeg sælger ?

Jo, jeg kan skrive f.eks. "Sænkningsfjedre" men hvor god og rammende er annonce når der ikke står hvad fjedrene passer til?

Personligt finder jeg ikke sådan en annonce særlig interessant, når bilmærke / model mangler i annonce-teksten.

Har I nogle gode idéer og evt. erfaringer fra jeres egne Adwords kampagner ?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:52

Hej Rene

En mulighed kunne være at du som du siger markedsfører dig mod ordet sænkningsfjedre, og for så at sørge for ikke at få en masse uønskede hits på folk der søger på fx sænkningsfjedre til Golf 4, ja så sætter du golf 4 som negative keyword. Du kan nok finde en liste over biler et eller andet sted, som du kan bruge som negative keywords dog minus dem som du ønsker vist for, altså Toyota.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 13:57

Ved godt, at det her er et sidespor i forhold til det, du spørger om, men nu husker du at ta' ordene "Tojota", "Toyuta", "Corola" etc. etc. med, ikke?

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 16:08

Cars4ever.

Jeg behøves ikke bruge negative søgeord, for jeg kan snildt vælge feks. "Toyota Corolla Sænkningsfjedre" i søgeordet, det er i annonce teksten jeg ikke må skrive det, så jeg kan sagtens målrette selve annoncens søgeord, bare ikke selve indholdet i annoncen.

Molvins

Dine forslag vil kunne bruges som søgeord, men det løser desværre ikke mit problem mht. brugen af "Toyota" i selve annonceteksten. I annonceteksten skal ordene jo helst (ift. søgeordene) være stavet korrekt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 16:48

Nej, det beklager jeg. Jeg troede, du var ude efter søgeord. Det var mig, der misforstod det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:01

Sorry den havde jeg også misset. Der er ikke umiddelbart løsning på dit problem, som jeg ser det. 

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 17:54

Det er nok mig der ikke har forklaret mig godt nok, men det er, som I selv skriver, annonce-teksten, der er problemet og ikke selve søgeordene.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)