Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt man ikke må kalde sit firma COOP eller Bilka ol., men gælder det også udenlandske firmaer??

Hvis man ikke må det, er det så samme regel hvis man kalder det xxxxx.dk hvis der er et udenlandsk firma der hedder xxxxx ??

Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:07

For nogle år siden var der en pølsemand i Silkeborg der blev hevet i gennem hele maskineriet af et firma med en gul måge i logoet.

Hans pølsevogen hed nemlig også noget med MC . . . . .

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Skrevet kl. 09:48

Ja, men jeg har hørt noget med at hvis man sætter .dk efter navnet, så gælder det ikke.

Nogen som kan be-/afkræfte det?? Eller som kan fortælle lidt om det.

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Det er helt korrekt, at en stakkels pølsemand blev hevet igennem det nådesløse maskineri, men han var dog fra Vejle ;) Han hed McAllan, så det gjorde hans pølsevogn også. Pointen med indlægget er at fortælle, at den lille mand vandt den lange og seje kamp. Hans navn var jo tilfældigvis bare McAllan og det kunne selv McDonald's ikke hamle op med.

Han flyttede efterfølgende til Sisimiut, Grønland og drev restauranten Tuttu. Der blev selvfølgelig serveret pølser på overtagelsesdagen - og de smagte godt ;) 

Mht. at kalde sig for noget, der allerede eksisterer i udlandet, så kommer det vel meget an på, om det er blevet registreret og om din forretning er i samme branche - der må ikke kunne tages fejl. Jeg ved, at der for nogle år siden blev solgt lightere med Brio som registreret varemærke. Det virkede noget uldent siden Brio legetøj også havde registreret deres varemærke. Ligterne forsvandt pludseligt fra hylderne, så jeg går ud fra, at de ikke måtte :) Til gengæld findes der også et teen-magasin, som hedder Brio med registreret varemærke. Ved ærlig talt ikke, om de har overlevet.

Håber, at svaret kunne hjælpe.

//Julie

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har undersøgt sagen lidt. Og hvad jeg har kunne finde frem til, så gælder disse regler ikke hvis navnet kun indeholder almindelig brugte ord.

Men jeg er lidt i tvivl. Det drejer sig om MemoryWorld.dk - Jeg synes jo selv det er 2 normalt brugte ord, så jeg ville ikke selv mene der skulle være nogen problemmer. HVad siger I??

Jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren inden jeg fandt ud af disse regler, så domæne er registreret og SE-nr bestilt under det navn. Men nu aner jeg bare ikke om det er spilt.

Navnet eksistere nemlig på 2 udenlandske firmaer, som sælger det samme. Dette fandt jeg først ud af bagefter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)