Jeg har i vinteren 2008 realiseret min livsdrøm om at starte egen virksomhed. Mine varegrupper er koncentreret indenfor marinesegmentet og henvender sig til primært speedbådsejere. Jeg har hos flere firmaer set - uanset branche - at man kan tilmelde sig et "Nyhedsbrev", og blive løbende opdateret omkring produktnyheder, generel information, tilbud og meget mere. Mit spørgsmål er: Har I nogen gode og målbare tal på, hvor meget interessen og omsætningen i virksomheden øges, hvis man sender et Nyhedsbrev ud til sine kunder ? Er det spild af tid - mit indtryk er at mange kunder får rigeligt med reklamer ind af døren dagligt - eller er der flere fordele end ulemper ved at udgive et Nyhedsbrev ? Med venlig hilsen
|
Nyhedsbreve er rigtig vigtige. Jeg sender ud med jævne mellemrum, og det giver rigtig meget trafik. Mine nyhedsbreve er ret korte - de skal være så korte, at man ikke udskyder læsningen, fordi man ikke lige har tid nu. Jeg sender kun nyhedsbreve, når der er noget nyt - nye produkter fx, og sørger for at linke direkte til produkterne. Når nyhedsbrevet udsendes er der ikke nødvendigvis en stor stigning i salget lige med det samme, men det kommer i løbet af de næste par dage. Det er bemærkelsesværdigt, at det største salg ikke nødvendigvis ligger på produkter fra nyhedsbrevet, men ofte på andre varer. Så effekten er nok, at du får placeret din butik i kundernes bevidsthed. Men husk: Der skal være 'rigtigt'/interessant indhold i nyhedsbrevet, ellers har du ret, så ryger det bare direkte ud.