Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering - dansk side i udenlandske directorys?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey - Har det nogen positiv effekt på mine siders placering i google, hvis jeg får siden i nogle udenlandske directorys?

Er et link et link?

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:37

Her er en simplificeret ranking af forskellige links du kan få: 

1) Et link til en specifik side hvor søgetermen indgår i ankerteksten på linket, fra en side der omhandler din søgeterm

2) Et link til en specifik side hvor søgetermen indgår i ankerteksten på linket

3) Et link (fx. til din forside)

Herudover har det (blandt andet) også betydning hvilken PageRank den linkende side har og om der er nofoolow på linket. Et link er altså ikke bare et link, men er det et lødigt directory burde du få en lille positiv effekt. Om de er arbejdsindsatsen værd er en anden sag.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 21:03

Hej Jesper, tak for svaret. Blev klogere, men ikke helt klog nok!

Lad mig stille spørgsmålet på en lidt anden måde :)

Kan få manuelt tilmeldt mine sider til forskellige udenlandske directorys. Troværdige Indere.. Koster 4-7$ pr. side, og der får man 50-100 manuelle tilmeldinger. Deres pagerank er vist 0 - 5.. Så ikke super. Overvejede at få tilmeldt alle mine affiliate sider, men kan det overhovedet betale sig? Eller er det penge ud af vinduet? (Selvom dollarkursen er genial til sådan noget her).

mvh

Jesper2.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:01

Det enkle svar:

Du står med et tomt kar på 1.000 liter, som du skal have fyldt med vand for at nå i mål. Du har adgang til 999 stk. 1 liters dunke med vand. Dem får du fat i og fylder dem i karret. Nu mangler der én liter i at du når dit mål. Og så er det, at der kommer en inder og siger, at kan kan skaffe dig 100 små flasker med hver én centiliter vand i.

De 999 dunke er gode links fra relevante artikler etc. Og de 100 små er linkkatalogerne.

Altså: Du kan ikke bygge din linkstruktur på udenlandske eller danske kataloger alene. Men de kan hjælpe efter devisen "Mange bække små....".

Sørg for, at du kun betaler for direkte links uden nofollow eller andet, der fjerner din linkjuice. Få en garanti for, at der ikke bliver lavet ét eneste betalt link (altså links på kataloger, der opkræver betaling).

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 15:35

Hej Thomas, tak for dit gode svar. Jeg tror jeg prøver at købe et par stykker, bare lige for at se om det har en effekt, men selvfølgelig ville relevante links være meget meget bedre, men syntes de er ret svære at få :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)