Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino ser ud til at være et interessant erfa-forum!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til Martin Thorborg og alle I spændende kolleger, som har eller overvejer at "tage springet" ud på det dybe vand!

Initiatiativet med et forum som dette, er på det nærmeste genialt - jeg ville ønske, jeg gavde kendt til det meget tidligere!
Jeg har nu "meldt mig ind", og vil selvfølgelig gerne have de gode råd, som jeg så indlysende har stærkt brug for, men jeg vil også gerne yde, hvis nogen kan bruge de overvejelser, jeg måtte kunne gøre mig - om dette eller hint!
Så jeg glæder mig til at følge de mange spændende indlæg og kommentarer.

Jeg skal kort fortælle om min egen baggrund for at "melde mig under fanerne", at jeg for 2 år siden fik muligheden for at "stå af" som offentlig leder efter 25 år - ikke lad, ikke træt, ikke (tror jeg nok) uduelig, men pirret af en uventet chance for at skifte vognbane i livet, - ganske som jeg i mange, mange år selv havde rådgivet voksne i VUC-systemet om: det er aldrig for sent at lære eller prøve noget nyt!

I kan altså forstå, at mit CPR-nummer ikke sådan er helt frisk, det er fra ''49 (jeg er en "efterkrigsskade", som min kone så sødt siger det!), men alderen trykker ikke - i hvert fald ikke på engagementet og ildhu''en!

Desværre betyder alderen også, at alt jeg ikke fik IT ind "med modermælken", og jeg må derfor betegne mig selv som værende på "et nysgerrigt brugerniveau". Dette medførte også, at jeg som iværksætter måtte gå til en professionel for at få hjemmeside op at stå - på godt og ondt.
Dog har jeg siden tilkøbt mig et "butiks-modul", som min web-master ikke vil røre, fordi det ikke var med i vores aftale. Det ses også tydeligt, at jeg kun kan få de allermest nødtørftige ting til at fungere i "netbutikken".
Men arbejdet med netbutikken har alligevel givet mig "blod på tanden" til nu at opsige min web-master og indgå aftale med "Webberiet" her i Viborg om overgang til et CMS-system, som det vist hedder, hvor jeg fremover selv skal passe redaktionen. Det passer både mit temperament og min pengepung bedre!
Fremover vil jeg så alene bevare et beskedent abonnement til fortsat udvikling af nye funktioner på sitet, når dette bliver nødvendigt.
I min alder synes jeg alligevel ikke, at jeg kan undvære tiden og kræfter, som skulle bruges på at lære selv at programmere hjemmesider - jeg vil hellige mig produkterne, markedsføringen og salget.

Så - for ikke at lade dette indlæg udvikle sig til en murstens-roman - vil jeg stoppe op her, og indbyde andre, som enten har stået "i mine sko" på det overgangsstadium, jeg nu befinder mig på, eller andre, som allerede er langt inde i "hjemmestyre" af et CMS-baseret koncept til at give mig et par (gerne opmuntrende) ord med på vejen, men som også gerne må give advarsler og andre nyttige råd!

Ps: Vores forretning hedder Brain-power.dk - bedre undervisningsmidler (somme tider tilføjet "og lærende legetøj" eller "educational toys") - idet vi som primært forretningsområde har skoler og uddannelser, men har optaget et sekundært marked for udviklende/lærende legetøj til private. Vi har et begrænset sortiment, som kun selektivt skal udvikles.

Med venlig hilsen

Martin Bodilsen

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 10:38

Hej Martin

Først en stor vekomst til Amino´s vidunderlige verden

Der næst vil jeg bare lige løfte lidt på min hat i respekt for en "moden" mand tør kaste sig over et nyt liv som iværksætter, hmm jeg er jo selv 67er, så ved cirka hvor du har stået rent mentalt i dine overvejelser.

PS: Flot proff website.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 11:04

Hej Martin

Ja, mange gange tillykke med springet. Og det ser godt ud. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis jeg kan hjælpe. Det er især indenfor networking for iværksættere, at jeg har en del erfaring, så sig til, hvis du overvejer den slags.

Og i hvert fald ellers mange gange held og lykke med det hele - og god påske...

Med de venligste hilsener
Søren Kristensen
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)