Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til paypal og betaling fra USA

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg skal regelmæssigt modtage penge fra USA, men de vil kun betale mig over PayPal. Det skal ind i min virksomhed, men skal jeg oprette en personal, premier eller business account? Jeg tænker her på, er der specielle fordele ved nogle af dem, som vil gavne mig, og koster nogen af dem noget at oprette/have? Ligeledes, jeg har en privat account, med mit dankort på - skal jeg opgradere den eller skal jeg oprette en ny? problemet er, at en account skal bruge et kort - men jeg har kun mit private dankort og ikke et firmakort..?

Ligeledes, når jeg så modtager pengene, skal det jo bogføres, men da jeg skal bogføre gebyrer og valutakursdifferencer også, hvordan finder jeg så ud af dette?? Jeg er ikke så skarp til alt det med bogføring så måske i kunne hjælpe mig lidt med at finde ud hvordan jeg finder de præcise beløb på gebyr og valutakursdifference, såldes de penge der går ind, udligner fakturabeløbet helt og ikke mangler fx 10 kr. til enten gebyr eller valutakursdifference.

På forhånd mange tak,
RH Freelance

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:58

Jeg har selv en premier account og er istand til at modtage betalinger med kreditkort, så jeg vil tro det skulle være tilstrækkeligt i dit tilfælde også - den form koster ikke noget... Jeg opgraderede blot fra privat til premier...  

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 17:49

Jeg har sådan set bare brug for at min amerikanske kunde kan overføre mig penge og jeg kan overføre til min bankkonto..

Koster business formen noget? jeg oprettede det nemlig, men lukkede brugeren igen da jeg ikke kunne have det samtidig med min private bruger, da jeg kun har ét dankort.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:29

Som jeg kan læse det hos Paypal, så koster det et "fee" at have kontoformen "business", så det vil jeg tro... Hvordan det takseres skal jeg dog imidlertid ikke kunne sige. Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man betaler gebyrer for hver gang du modtager penge. Jeg har selv en Business account. Det koster ingenting. Forskellen er mulighederne for hvor meget man kan have stående på kontoen, hæve og indsætte mv. Yderligere kræver de en masse dokumentation, som bopæls bevis, navne bevis osv. Men når det så er klaret er det billigere at modtage penge ved en Business account.

Eksempelvis ved modtagelse af penge via kreditkort når man har en Personal account:

5.4% plus 2.60 DKK. No transaction limit for payments sent via Skype, otherwise there is a limit of 5 transactions per year
5.4% plus 2.60 DKK for card payments received using PayPal on Skype

Når man har en business account er det således:

1.9% + 2.60 DKK to 3.4% + 2.60 DKK jo mere du modtager, jo færre betaler du i gebyr.

Se evt. følgende link: https://www.paypal.com/row/cgi-bin/webscr?cmd=_display-fees

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 00:57

Okay :) Tak for de svar..

Ang. bogføringen af gebyrer og valutakursdifference - hvordan finder jeg disse helt præcist så jeg kan bogføre dem? Og hvordan skal de bogføres? :)
Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 16:59

Mine udenlandske kunder der betaler med PayPal betaler i DKK, så der er ikke noget med valutakurs. Gebyret fremgår for hver enkelt transaktion, men jeg plejer at bogføre det samlede beløb efter hver periode sammen med bankgebyrer

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)