Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgørelse af private hævninger ved omdannelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med at omdanne et selskab i virksomhedsordningen til et APS med en skattefri virksomhedsomdannelse. Jeg har i den anledning brug for lidt afklaring omkring principperne for private hævninger.

Jeg forstår ikke forholdet mellem henholdsvis: 1.       Private hævninger + B-skat2.       Virksomhedens resultat I det tilfælde at førstnævnte beløb udgør et lavere beløb end sidstnævnte, er der da ikke et mellemværende, der er blevet fuldt beskattet, men ikke hævet fra virksomhedens konto? Det må vel skulle opgøres i form af en mellemregning. Kan beløbet så udtages til udbetaling uden yderligere beskatning ved senere lejlighed? Denne difference er ikke tidligere opgjort. Det vil vi gerne have helt styr på i forbindelse med omdannelse, da vi ikke længere blot kan foretage hævninger, men overgår til lønudbetaling. 

Jeg har læst noget omkring hensættelse til senere hævning/mellemregning, men jeg er ikke sikker på hvordan det foregår praktisk, og når det ikke er afstemt efter flere år. Kan dette reserverede beløb tages ud som "hævning" eller skattefrit beløb efterfølgende, når vi har et APS?

Vores egen revisor er lang fra klar i mælet, så jeg vil meget gerne høre herinde for en second oppinion. Tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04

Hej!

Du kan ikke omdanne skattefrit efter 30.06.!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:04

Har sendt dig en PM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30

Hej!

Du kan kun opspare til senere hævning, når du kører VSO!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)