Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler mht. start som vognmand

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker lidt på at starte som vognmand. Noget af det, der bremser mig er at jeg har hørt at man ikke kan starte som vognmand med biler over 3500 kg. At det kræver at man har enten 3 års leder-erfaring fra vognmandsvirksomhed eller at man skal have været vognmand (maks. 3500 kg bil) i min. 2 år. Er det en gang vrøvl, eller er det bare en umulig branche at starte i?

Jeg håber der er nogen derude der sidder inde lidt guldkorn de vil give videre... Yes

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 23:14

det tror jeg altså er noget fis, men jeg VED det ikke 100%. hvis du har kørekort til bil over 3500kg og erhvergodkendelse så det vel bare derudaf, men jeg vil så nok lige spørge momsen og skatten, bare for at være sikker.

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 08:22

Den er altså god nok. For at må køre som selvstændig vognmand med køretøjer over 3500 kg med erhvervsmæssig godsbefordring kræves en vognmandstilladelse. Det er det 5 cifrede ID nr, der står på siden af 3500+ kgs erhvervskøretøjer. Jeg mener det p.t. er færdselsstyrelsen, der administrerer ordningen.

Der er en række krav, der skal opfyldes, for at man kan få en vognmandstilladelse. De er ret diffuse, såsom økonomisk stabilitet, må ikke have et dårligt omdømme i branchen, have generelt brancheerfaring m.v.

Det letteste vil nok være at kontakte færdselsstyrelsen for at høre nærmere....

Mvh,
Ole

Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:03

Tak for svarene! Det viste sig, ikke at være så svært at finde informationerne på færdselsstyrelsens hjemmeside. Man skal have 5 års ledende erfaring fra vognmandsvirksomhed hvis ikke man tager et vognmandskursus.

http://www.fstyr.dk/sw22346.asp

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)