Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man skal skaffe kapital...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg f eks. står og skal bruge 500000 for at komme videre med et projekt, kan man så låne 300000 i en bank og 200000 i en anden bank, og så sige i den 3 bank at jeg har 500000 at komme i gang for??

Er der nogen der har erfaring med at "stykke" deres kapital sammen fra forskellige steder?
Er der noget i vejen for at gøre det på den måde?
Kan man sige til en evt investor at man har 500000, selv om det er lånte penge??
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:14

Hej Kenneth

Ud over du står med 3 forskellig lån og et - som jeg ser det - troværtigheds problem skulle det næppe være ulovligt med mindre du stiller den samme sikkerhed overfor alle 3 banker.

Hvis du finder en investor til dit projekt vil denne nok godt vide hvor du har dine penge fra og måske vil han komme til samme holdning omkring din troværdighed som jeg lige pt. har med det oplæg du kommer med.

Ikke at jeg på nogen vil tale dårligt om dig men vil bare gøre dig opmærksom på denne vinkel. 

Venligst

René Buch

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:37

Hej Kenneth

Fortæl om projektet. Måske kan man skrue noget EU-noget sammen i den ende af landet, du kommer fra.

mvh Hans
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:27
Dato: 4/13/2006 12:07:43 AM Forfatter:Kenneth Jensen

Hvis jeg f eks. står og skal bruge 500000 for at komme videre med et projekt, kan man så låne 300000 i en bank og 200000 i en anden bank, og så sige i den 3 bank at jeg har 500000 at komme i gang for??

Er der nogen der har erfaring med at ''stykke'' deres kapital sammen fra forskellige steder?
Er der noget i vejen for at gøre det på den måde?
Kan man sige til en evt investor at man har 500000, selv om det er lånte penge??

Ja Klaus Riskær han tog rundt til små banker i provinsen og bankede på der for de var nemmere at tale med, så vidt jeg husker det ligger mange år tilbage lavede at altid en deal på min 25.000 for det kunne en bank rådgiver gå med til uden det store problem

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:16

Hej Kenneth

Hvis dit projekt har en tilstrækkelig seriøs og gennemarbejdet karakter, så findes der metoder, hvormed du muligvis kan få en bank til at låne dig hele kapitalen, og hvor de samtidig får begrænset risiko på udlånet. Det kan lade sig gøre via selskabskonstruktioner og måden, hvorpå der optages lån, og nogle - typisk de større - banker er mere begejstret herfor.

Der skal selvfølgelig være sustans i både projektet og delvist i din privatøkonomi.

/Claus
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 10:03
Jeg ved ikke synderligt meget om emnet - men hvad med Vækstkaution? www.vaekstfonden.dk tilbyder at kautionere for en del af beløbet, hvis man kan opfylde en række kriterier. Det er noget - så vidt jeg ved - du skal tale med banken om, hvis de sidder og er tæt på at låne dig pengene, men mangler lige lidt mere sikkerhed...
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)