Hej alle.. :) Som skrevet i overskriften har jeg den her super ide til en virksomhed, nærmere betegnet spisested. Men nu er en fed ide jo ikke i sig selv nok, desværre. Jeg ved ikke så meget om alt det her med økonomi og kunne godt bruge nogle råd til hvad jeg skal tænke over. Jeg overvejer også om jeg skulle finde mig en investor. . .
Alle gode råd er kærkommende :)
Sara |
"Økonomi" er jo en bred betegnelse, men i opstartsfasen har du behov for at gøre dig nogle overvejelser om hvor mange penge du vil ofre på projektet, herunder udvikling, markedsføring m.m. Du gør derfor klogt i at opstille et budget, hvor du angiver forventede omsætning samt forventede omkostninger.
En af de største barrierer for iværksættere er hele regnskabsdelen, herunder bogføring. Føler du ikke at du er rustet til at adminstrere dette, vil jeg klart anbefale at hyre en revisor til dette. Det er ærgeligt at løbe sur i administrativt bøvl og lade dette gå ud over udviklingen af forretningen.
Såfremt du overvejer en investor vil vedkommende helt sikkert være interesseret i at se en forretningsplan, hvor du redegører for din idé, markedet, konkurrencesituationen, indtjeningsmulighederne, kapitalbehov m.m.
Håber ovenstående hjalp dig lidt.