Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Super ide til opstart af virksomhed, men problemer med det økonomiske aspekt. hjælp?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.. :)

Som skrevet i overskriften har jeg den her super ide til en virksomhed, nærmere betegnet spisested. Men nu er en fed ide jo ikke i sig selv nok, desværre. Jeg ved ikke så meget om alt det her med økonomi og kunne godt bruge nogle råd til hvad jeg skal tænke over.

Jeg overvejer også om jeg skulle finde mig en investor. . . 

Alle gode råd er kærkommende :)

Sara 

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:31

"Økonomi" er jo en bred betegnelse, men i opstartsfasen har du behov for at gøre dig nogle overvejelser om hvor mange penge du vil ofre på projektet, herunder udvikling, markedsføring m.m. Du gør derfor klogt i at opstille et budget, hvor du angiver forventede omsætning samt forventede omkostninger.

En af de største barrierer for iværksættere er hele regnskabsdelen, herunder bogføring. Føler du ikke at du er rustet til at adminstrere dette, vil jeg klart anbefale at hyre en revisor til dette. Det er ærgeligt at løbe sur i administrativt bøvl og lade dette gå ud over udviklingen af forretningen.

Såfremt du overvejer en investor vil vedkommende helt sikkert være interesseret i at se en forretningsplan, hvor du redegører for din idé, markedet, konkurrencesituationen, indtjeningsmulighederne, kapitalbehov m.m.

Håber ovenstående hjalp dig lidt.

Tilmeldt 16. Jun 08
Skrevet kl. 22:11

Tak, det hjælper jo altid lidt ;)

Budget, kan en revisor hjælpe med det?

Kan du eventuelt forklare fordele ved en investor? :)

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:52

Jeg er helt sikker på, at en revisor kan hjælpe dig med et budget, men umiddelbart tror jeg ikke at dette er nødvendigt.

Hvis du selv foretager lidt research vil du helt sikkert selv kunne starte op på budgetdelen - hvis du ikke er helt sikker på om dit budget holder stik, så er det jo muligt at snakke det igennem med enten din bank, revisor eller lignende rådgivere.

Hent evt. inspiration her http://www.startvaekst.dk/Budgetter

Fordelene ved en investor er mange. Heriblandt kapital, sparring, motivation m.m. Dog må du forvente, at en investor også forventer et vist afkast af indtjeningen - det er så den knap så sjove del af det.

Du gør derfor klogt i at opveje fordele/ulemper ved at finde en investor. Hvis du direkte mangler kapital til at gennemføre dit forretningsidé er der jo også altid banken man kan spørge. Alternativt kan du overveje et advisory board, hvor du simpelthen rådfører dig med venner og bekendte, hvilket er mere uformelt. Sidst vil jeg også nævne muligheden i at overveje en Business Angel, hvilket er en privatperson der fungerer som investor. Ofte kan vedkommende være lidt mere lempelig ift. professionelle investorer.

Tilmeldt 16. Jun 08
Skrevet kl. 19:25

Mange tak :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)