Hej Aminoer. Jeg sidder og skal bogføre køb af pc og tilbehør... Skal jeg postere selve pc og tilbehøret i fx "Småanskaffelser" (eller hvilken?) og så fragtomkostninger i"Fragt og kørsel"og Dankort gebyr i "Porto og gebyrer" eller hvordan sørensen skal jeg gøre det? - Eller kan jeg blot tage hele fakturabeløbet (pc og tilbehør inkl. fragt og dankort gebyr) under fx "Småanskaffelser"? Har det nogen betydning for hvad jeg skal af med i skat osv, og derfor er vigtigt hvor det posteres? Det skal lige siges at dette er uden moms (det er før jeg blev moms registreret)... jeg vil egentlig lave det i Excel (det fra før moms registrering - til efter moms registrering bruger jeg summasummarum - men jeg vil blot høre om jeg bare skal tage salg - pc, tilbehør, fragt og dankort gebyr og så betale skat af det resultat, eller om jeg skal gøre noget fancy og fragt/dankort gebyr eventuelt ikke skal tages med).. Håber på et godt svar, på forhånd tusinde tak, |
Hvis du ikke har momsfradrag, er det OK at tage hele beløbet på småanskaffelser. Men når du skal til at lave et momsregnskab, skal der specificeres ud, som du selv foreslår, for ellers kan du komme til at trække moms af nogle udgifter, der ikke er momsede.