Værdien svarer til udbyttet af ca. 5.000 krs. annoncering på Google, hvis man da på nogen måde kan sammenligne det :-) Og det skulle undre mig meget, hvis der ikke kommere mere ud af det... Så mit råd til jer er - få gang i pressearbejdet - find den gode historie og kom igang. Hvis ikke du har kompetencen selv, så erkend det og kontakt en af de Amino'er, der kan! Rigtig god Påske! |
Få omtale i de rigtige medier - det virker!
- 1
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk
Har nok læst din artikel i dag, rigtigt godt skrevet også, kommer meget godt ud. Hvordan og hvorledes kom du ind, sendte i bare presse meddelelser rundt eller hvordan? |
Hej Jesper Det er jo næsten det rene guld du har fået fat i der, sikken en salgstale, noget af det bedste jeg længe har læst, særligt din kunde reff. til den gartner i Tinglev, beviser jo du har ret til at være der
Håber da inderligt at jeg kan få bare 50 % så positiv omtale når jeg går i luften med mit nyeste "barn". |
Venligst
René Buch
Ja, jeg må sige at jeg er stolt som en pave over de positive ord fra min kunde - MM Erhvervsservice i Tinglev. Men der er faktisk ikke noget hokus pokus over det. Jeg har fulgt med i debatten vedr. mangel på sælgere og fik vinklet en historie om at jeg får en del henvendelser vedr outsourcing af salg og mødebooking pga. mangel på sælgere (hvad vi faktisk osse gør!) og sendte den til den redaktør på ErhvervsBladet, der dækker mit område. Jeg fulgte derefter op på telefonen og lavede en aftale med ham om at kigge forbi. På mødet hos mig igår spurgte han ind til alt omkring vores koncept og vores kunder og jeg fortalte bl.a. om MM Erhvervsservice. Dem har han så åbenbart selv efterfølgende taget kontakt til og fået en god udtalelse fra. |
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk
Hej Jesper Ja, tillykke. Der findes simpelthen ikke bedre reklame end positiv omtale, der kommer fra andre end en selv ;-)
Jeg har også arbejdet en del med det, og man skal bare prøve sig frem. Det værste man kan få, er et nej. Så prøv at kontakte en lang række medier. Og det er jo ikke altid de store medier og landsdækkende aviser, men ofte er resultatet ligeså godt eller bedre, hvis man får nogle artikler i et blad, der kommer ud til netop din kundegruppe. Og det er lige ned til en lille nyhed i en forenings nyhedsbrev eller lignende. Prøv at vinkle din idé og se, hvem der bider på.
Med de venligste hilsener
Søren Kristensen |
Jeg er enig i, at det selvfølgelig er væsentligt at overveje målgruppe osv. for historien. Omvendt er en nøgle i alt PR-arbejde, at man også skal bredt ud, da beslutningstagere er som alle andre danskere - de ser TV-nyheder, læser én eller flere af de store aviser etc. Al ære og respekt for Erhvervsbladet, som da helt sikkert er et fint medie, men læserskaren er stadig begrænset, og typisk læser beslutningstagerne i højere grad Børsen, så den vil også give større resultater rent forretningsmæssigt.
Har netop lavet en PR-opgave for Love.dk, som både bragte dem i TV Avisen 18.30, 5 landsdækkende aviser, 5 online medier samt 15 øvrige medier. Ved at komme så bredt ud, så sikrer man også, at beslutningstagerne bliver opmærksomme på ens budskab.
Jeg vil samtidig ønske tillykke med succes''en - det er jo dejligt at høre, at det også flytter noget på bundlinjen. Sammen med branding bør det jo være hovedmålet med al PR. At skabe noget omsætning og som minimum tjene de penge ind, der er brugt på PR''en. |
|
Ja, Mødebookers hjemmeside finder du her: www.modebooker.dk |
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk
Ja - det kan bestemt anbefales at lave en pressemeddelelse. Jeg driver ligeledes et telemarketingbureau og fik en god artikel i børsen - se www.pb-marketing.com, det gav mig nogle erfaringer, som jeg tænkte I andre måske kunne bruge. Først og fremmest så var effekten størst hos mine eksisterende kunder. De blev pludselig bekræftet i, at de havde foretaget et godt valg. Hvorimod tilgangen af nye kunder var lidt mindre en forventet. Vi fik konkret 3 nye kunder, hvilket jo da heller ikke er dårligt, men altså lidt lavere end forventet. Vi brugte et professionelt pr-bureau til at varetage arbejdet for os - se www.estime.dk, hvilket jeg kan anbefale. Deres måde at udforme artiklen og deres kontakt til pressen kunne jeg ikke gøre nær så godt. De ved lige hvilke knapper der skal trykkes på. Det der overraskede mig mest var hvor svært det var at styre timingen. Der gik rent faktisk mange måneder førend vi fik succes, men det var ventetiden værd. Min pointe er bare at det kan være svært at time en pr-historie sammen med f.eks en direct mail kampagne. Hvor man kan styre direct mail kampagnen meget nøjagtigt, så kan det være svære at timme datoen for pr-historien
|