Hej med Jer, Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan give et eller to gode råd på : Vi er et nabopar som har oprettet et interessant selskab AB I/S. Vi er i gang med en ordre på i alt ca. 220.000,- + moms i ren og skær produktionsarbejde (arme og ben) i fritiden. Ordren skal være udført inden ca. 6 måneder. Vi er nu ca. 2/3 igennem begynder at kigge lidt på de rare penge der snart står kontoen. Og som så mange andre "besværligheder" når det kommer penge ind i billedet - støder vi nu også på enkelte problemer hvordan udbyttet skal deles og udbetales. Lige lidt info for at klargøre vores "problem" :
"Problematikken" består i at vi helst ikke skal beskattes af hinandens dispositationer når der udskrives regninger.
Jeg ved godt det var en "lang introduktion til vores første amino indlæg" - men vi har læst og set mange gode svar herinde og håber også at der sidder en med godt svar til os.... ...og jo, vi har også overvejet revisor, men anser det måske lidt "sjovt" at have revisor på én faktura... det er måske vejen frem, hvis svaret ikke er lige til??
Glæder os til at høre fra Jer. Med venlig hilsen (som skribent) Dennis
|
Hej!
Der kan ikke udbetales honorar i et I/S til interessenterne, kun via særskilt oprettet selskab eller andet personligt firma.
Og dette endda med modifikationer, idet indtægten fra I/S´et bør beskattes på personen.