Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop fra egen lejlighed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte en webshop, men da jeg kommer til at køre den fra min egen lejlighed, og bruger min egen computer, og min egen bil til at køre pakkerne på post huset, hvordan er reglerne så med at trække de ting fra i skat ?

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 09:25

Hej Skriv gerne lidt mere om dine forhold er:

Har du cvr nummer?

Hvidpladebil, Guleplader
Osv....

Herefter er det lettere at skrive om hvilke fradragsmuligheder der er .

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 27. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:29

Yes, sorry.

Ja, jeg har CVR nummer, og det er en hvid plade bil, min kæreste bor også i lejligheden, har det noget at sige ?

Er der andet du/i vil vide, må i endelig spørge

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:30

Om din kæreste bor der har intet at sige.

Reglerne omkring fradrag for erhverv i egen bolig er ret skrappe. Tommelfingerreglen er, at du skal have et lokale der KUN og KUN bruges erhvervsmæssigt, for at kunne trække det fra.
Flere revisorer har gennem årene frarådet mig at bruge tid på de småpenge jeg evt. kunne trække fra, dengang jeg havde kontor hjemmefra min lejlighed (nu har jeg en ejendom hvor halvdelen bruges til erhverv, så der er sagen en anden)

Men du burde sagtens kunne trække udgifter fra til telefon, internet, pc osv. minus dog fratrukket gældende sats for privat brug, hvis ikke du ligefrem har 2 af hver linie.

Du kan få fradrag efter statens takster, for kørsel i egen bil. Er turen til posthuset få kilometer, er det næppe værd at bøvle med.

MEN generelt er det en god idé at konsultere en revisor.

Ps. Jeg er IKKE revisor, men kender reglerne nogenlunde, da jeg har været i samme situation.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)