Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskrive faktura uden at være momsregistreret?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg faldt over en debat på en anden side (shh...), hvor en debattør skriver, at det ikke er tilladt at udstede en faktura til en kunde, hvis man ikke er momsregistreret. Er det korrekt? Jeg har jo fulgt mange tråde her på Amino, og umiddelbart er jeg da ikke stødt på nogen, der har ment, det skulle være imod reglerne.

Håber nogen kan kaste lys over dette lille mysterium :)

//Julie

P.S. "fragt" synes den ville med på listen over tags - jeg inviterede den ikke Hmm

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 02:24

Regning/faktura - den må ihvertfald ikke indeholde moms.

Så det er altså en regning fra dig som privat person til en anden/virksomhed!

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Skrevet kl. 11:24

Hej Kenneth,

Jeg er helt med på det med momsen, men i den omtalte tråd hæftede jeg mig ved disse udsagn:

"Du må IKKE udskrive en regning uden at være registreret.... - kun en kvittering...." og

"NEJ - du må ikke udskrive fakturaer....." og

"Det er ganske korrekt at du ikke må udskrive en faktura, da du jo ikke umiddelbart har noget CVR nr."

Kan lige linke til tråden, så det hele kan ses i en sammenhæng: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=112961

Er de helt galt afmarcheret, eller kan jeg godt sende fakturaer afsted (uden momsangivelse) til mine kunder?

//Julie

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:42

Jeg må indrømme at jeg ikke kender til den konkrete lovgivning. Men for mig at se er det noget sludder (rent logisk) hvorfor skulle du ikke måtte skrive en faktura uden CVR. nr. og uden moms? Selvfølgelig må du det.....hvordan skal modtageren ellers betale?

Jeg ligger selv under de 50000 og sender månedligt faktura ud til mine kunder. Der er hverkende CVR. nr. eller moms på.

Tror måske misforståelsen ligger i at faktura = moms

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Skrevet kl. 22:00

Kenneth Boysen:
Tror måske misforståelsen ligger i at faktura = moms

Ja, det kan godt være, du har ret i det. 

Tak for responsen :)

//Julie

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)