Mit spørgsmål drejer sig om hvorledes man prisfastsætter et aktivt medlem af et online community. Er der nogle standarder for hvor meget et sådan medlem er værd. Spørgsmålet er et led i besvarelsen af hvor stor en værdi en medlemsdatabase på 30.000 personer har? Jeg er bekendt med at der vil være mange forhold som skal tages i betragtning for at kunne besvare dette spørgsmål bare nogenlunde fyldesgørende. Dog har jeg erfaret af der findes nogle "retningslinier" for diverse brancher i relation til hvor meget "en mailadresse" er værd.
Et online community med 30000 brugere mellem 10 og 12 år, som interesserer sig for online spil, er så godt som ingenting værd.
Har du et online community med 30000 aktive brugere mellem 25 og 40 år, der kun kommer på sitet for at lære mere om kunsten at låne penge eller at spille dem væk, så har du måske et millionforetagende :)
Tja, et eller andet sted var det vel nok det svar jeg havde forventet. Det noget nær umuligt at svare på uden at have en bunke oplysninger og selv da vil det være svært at komme med et retvisende bud, hvis et sådan overhovedet eksisterer. Blot for stille eventuel nysgerrighed, så er det en online portal, hvor medlemmerne bytter, lejer og udlejer deres boliger i forbindelse med udlandsophold. Derudover benytter de websitet til at udveksle erfaringer, give tips osv. Det er medlemmer i alderen 20-40 år og fordelingen mellem kvinder og mænd er omtrent 60-40. Ved ikke om det hjælper noget?
Man kan vende den om og kigge på køberen. For mig vil de ikke være noget værd, men for den rette køber kan de sagtens være rent guld. Dette gør dem bare endnu sværere at prisfastsætte.
Emnet for sitet er uddannelse og ferie, sådan at forstå, at man kan benytte sitet når man skal have billigt ophold til en ferie eller såfremt man skal være afsted af længere varighed (eks. studieudvekslingsophold eller udstationering). Det er en niche, men med en del forskellige anvendelsesmuligheder og enormt potentiale.
Og ja for den HELT rette køber vil det være mere værd end for den rette, men det er jo lidt svært at anvende den oplysning praktisk. Men det er naturligvis ganske korrekt.