Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og seperat forside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer

Jeg skal have lavet en seperat forside som bliver indgang til en dansk og engelsk hjemmeside. På denne forside skal kunden kunne vælge mellem de to sprog.

Min spørgsmål er derfor: hvad skal der til for at jeg IKKE får blokeret for noget af det bagvedliggende? (de to sider) Fx. vil jeg kunne spille en lille flash intro? eller er flash helt forbudt?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:54
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Sørg for at have et tekstlink til hvert af de to sprog. Vil du ikke have dem synlige kan du lægge dem i et <noscript> tag. Der er intet problem med flash, du skal bare ikke regne med at Google kan forstå noget af det der er i flash filen.

Siderne på de to hjemmesider skal have forskellige url'er

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:10

Selvom Googlebot har fået opgraderet sine flash-kundskaber lidt, bør du gøre som Jesper skriver og sørge for, at der forefindes links til de to sider i form af rene tekstlinks. Så vil du være sikker på, at du ikke får blokeret noget.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:18

Tag for svarene....så har jeg noget at arbejde videre med Smile

I skulle vel ikke ligge inde med en forside (seperat) der i Jeres øjne er rigtig god?. Min tanke er, at hvis jeg skal belemre mine kunder med ekstra arbejde må det jo gerne se ordentligt ud. Har selv svær ved at finde noget godt.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:04

Jeg må melde pas.

Jeg kan ikke lige på stående fod komme i tanke om en sådan forside, der bare sidder lige i skabet.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor ikke droppe intro-siden og så automatisk sende brugeren videre til den rigtige version, alt efter hvor i verden han/hun befinder sig. Øverst på siden kunne du så lave et lille flag og skrive "English version - click here" når man var på den danske og omvendt "Dansk version - klik her" når man befandt sig på den engelske.

Rent teknisk er jeg ikke lige så skarp, men jeg er helt sikker på at det er muligt, da mange sider bruger det (fx google.com).

Edit: Prøv evt lige at google "ip2country" - så skulle der komme noget frem. Fx fandt jeg lige: ip2country.net. Rent SEO-mæssigt har du nok fordel af stadig at have hvert sprog på fx /DA og /EN - så kan der stadig laves noget lokalt SEO - uden at jeg skal gøre mig klog på det. Held og lykke.

// Jesper Skov

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:15
Hvis man har en hjemmeside på 2 eller flere sprog - er det så en fordel at splitte dem op i domæner? f.eks eksempel.dk og eksempel.com. Hvad giver den bedste seo? Med venlig hilsen Søren
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:59
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:40

Turist:
Hvis man har en hjemmeside på 2 eller flere sprog - er det så en fordel at splitte dem op i domæner? f.eks eksempel.dk og eksempel.com. Hvad giver den bedste seo? Med venlig hilsen Søren

Det er absolut en fordel, og gør det også nemmere at tilmelde sig linkkataloger i de forskellige lande.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)