Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP :) Bogføring af aktiver over i nyt aps ?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg en maskinen som per 01.11.2007 har en værdi af 62900 kr. som jeg har overført til mit nye aps, som en del af anpartsinskudet.

Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg det afskrevet ud af regnskabet i min personlig ejet virskomhed, og over i det nye aps, har en revisor til aps'et men ikke den personlig ejet virksomhed.

Umiddelbart, vil jeg mene at jeg skulle afskrive det under maskiner, men har fået oplyst at der ikke skal betales skat af avancen. Hvordan bogføres dette.

Er helt fortabt, som i nok kan fornemme :)

Tak for hjælpen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06

Hej!

Du skal kreditere aktivet, og debitere værdien af anparterne, som du har i ApS`et.

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 15:39

Så altså lade værdien af maskinen, blive i min enkeltmandsvirksomhed som et aktiv ?

Er det korrekt forstået ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38

Hej!

Nej...du får jo anparter i dit ApS.............maskinen indgår i værdien af anparterne.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:27
Du skriver at du har fået oplyst at der ikke skal betales skat af avancen. Det kan kun betyde at selskabsstiftelsen er lavet som en skattefri virksomhedsomdannelse. Her overtager selskabet i skattemæssige henseende den skattemæssigt nedskrevne værdi på driftsmidlerne og den avanceskat som ellers ville blive udløst skubbes over på dine anparter i selskabet + at selskabet indtræder i afskrivningsgrundlaget. Du bogfører af samme årsag ikke noget.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)