|
70 salg ud af 12.000 besøgende får jeg til en konverteringsrate på 0.58% Det er indenfor de 0.5 - 2% konveteringsrate som jeg anser for normalt. Nu ved jeg ikke hvor lang en periode de 12.000 besøgende er over, men det er et ok pænt antal besøgende. Konverteringsraten er i den lave ende, så at kigge efter forbedringer på hjemmesiden giver god mening.
Kritik: Jeg er meget enig med Henning Wraa.
1) Font-typen er for 80'er agtig for mig. Medmindre den er valgt af en speciel grund, så brug Verdana istedet indtil videre.
2) "Shop by Category" er engelsk. Hvorfor ikke skrive dansk til danskere?
3) " Gem" er ikke meget brugt. Prøv at skjule den indtil videre. Så har i ikke så mange variable at optimere på og kunderne vil ikke savne den.
4) Alvorligt: Når jeg vælger Info kan jeg ikke se købsknappen men skal scrolle ned for at se den.
5) Alvorligt: Når jeg har valgt køb ender jeg på samme skærmbillede men kan ikke se nogen forandringer. Indkøbskurven der er opdateret er uden for skærmbilledet og man skal scrolle ned for at se det og kunne fortsætte købet. Brug Hennings løsning for denne del af processen, og anbring kurvej i øverste del af skærmen.
Ros: Når alt dette er sagt, så har i et rigtigt stærkt udgangspunkt. Masser af mærkevarer i shoppen til gode priser. Jeg synes i skal kigge på Martin Thorborgs E-pusher bog, og få en rigtigt god introduktion til e-handel, som jeg kan forstå er nyt for jer. Og velkommen på e-markedet :-)