Når jeg på google.com.tr, søger på søgemaskineoptimering på tyrkisk (arama motoru optimasyonu). Jeg har tjekket sitet på førstepladsen på ud og det er i mine øjne meget underligt at dette site har fået en så god placering.
Så har jeg taget et kig på kilden og støder på noget jeg undrer mig over. I meta description er søgefrasen slet ikke nævnt. Alt for mange meta keywords og søgefrasen er helt til sidst i keywords.
Derudover kender jeg slet ikke disse, der er fuldstændig ens med keywords:
Men spørgsmålet er: Hvordan i alverden kan et site med dublicate content og den samme meta description i den side der ranker vs forsiden opnå så godt et resultat?
Nogle af eksperterne der kan komme med et bud?
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Det virker spøjst, at sådan en side kan ligge højt på en SEO-relateret søgning. Især fordi domænet kun har ca. 100 backlinks fra blot et dusin forskellige sites.
Men når man skriver den søgestreng, som du skrev, foreslår Google, om man kigger efter "arama motoru optimization" i stedet. Og her lader der til at være noget større kamp om placeringerne. I deres titles bruger flere af disse sider frasen "arama motoru optimizasyonu". Det kunne godt tyde på, at det er disse to udtryk, der bruges om søgemaskineoptimering fremfor den sætning du skrev.
Det lader til, at der ikke er reel konkurrence på den søgestreng, som du skrev, men at slaget i stedet slås et andet sted og tillader at en ikke-optimeret side med få backlinks kan indtage denne førsteplads.