Hej til alle! Jeg ved, at det er nok et dumt spørgsmål... Men jeg håber, at der vil virkelig være en, som kan forklare mig, om hvad er bedst- at importere fra EU eller udenfor EU. Det med udenfor EU har jeg mere eller mindre på plads, men hvad med indenfor EU? Hvordan er det med moms og told? Hvis man ikke skal betale den, så kan man jo heller ikke trække den fra salgsmomden bagefter... Eller? Eller måske er det bedre med et eksempel. Et firma fra USA tilbyder at købe en vare til X- kroner. De har lager i USA og i UK. Prisen på varen i UK er også X- kroner. (dog måske lidt billigere forsendelse). Nu spørger de, om vi skal handle fra USA eller fra UK? Hvad er bedst??????? Jeg vil være meget taknemlig for Jeres svar! :o)
|
Hej!
Såfremt der er told på varen, vil det være bedst fra EU, idet det er et toldfrit handelsområde.
Momsmæssigt er det underordnet, om du nu beregner EU-erhvervelsesmomsen, og får den retur
på den indgående moms, eller betaler importmoms fra 3. lande, og får den retur på den indgående moms.