Hejsa Jeg er i gang med at opbygge et informationssite om webanalyse, tracking mv. og da jeg formentlig er ret hjernevasket og mener at implementering og opsætning af ebusiness tracking er lige så let som at gå, så har jeg brug for jeres hjælp. Formålet med sitet er dels at udbrede brugen af webanalyse og vise hvad fordele det har, og hvilke resultater det kan give dig. Derudover ønsker jeg at informere lidt om markedet som det ser ud i dag, både i forhold til analysetyper og virksomheder (virksomheder nok i mindre grad, her tænkes mere at f.eks. Netminers har et unikt produkt osv). Der vil naturligvis indgå tracking af online marketing, herunder Google Adwords. Endeligt vil der være blogs med mulighed for debat osv. Mine spørgsmål til alle jer er så:
Hvis nogle skulle spørge drejer det sig om sitet webanalytiker.dk, som pt. er mest aktivt i form af min blog. Og i øvrigt lige en tilføjelse. Projektet er ikke sat i søen for at skovle penge ind, så i behøver ikke at skrive at i ikke gider for mange annoncer osv. Virksomhederne er også kun med hvis relevant, ikke for at lave business ud af det... Hilsen Jacob |
Her er lidt input til indhold, som kunne være interessant.
Grundig gennemgang/walk-through af opsætning af Google Analytics til ebusiness, samspil med Adwords og lignende små projekter. Når man ser, hvor mange spørgsmål, der er herinde til opsætning af Analytics, må der være en læserinteresse for sådanne guides for begyndere/let øvede. Det ville være rart, hvis man kunne linke til sådan et sæt fyldestgørende guides, når folk spørger.
Gennemgang af de forskellige alternativer til online statistik (Analytics, Statcounter m.m.), fordele og ulemper.
Tips og tricks til bedre udnyttelse af det eksisterende datamateriale. Jeg er selv økonom og har tjek på tal, men nogle små tips og tricks til folk, der ikke er vant til at omgås store mængder tal.
God fornøjelse med siden.