Hejsa.
Jamen så har jeg formuleret mig forkert - Prøv at lave en testkampagne for Legoland og benyt dig af Legoland som både søgeord og i annoncen...
Du har formentlig selv oplevet at skulle indgive request når du har sat en kampagne op, fordi du har benyttet dig af et "borderline" ord.
Der kommer nye firmaer og nye annoncører hver dag og Google kan ikke løbe rundt og lege big brother overalt, men forholde sig til tingene som et media )hvor selvbetjening er et forholdsvis vidt begreb). Desuden er der ligeledes forskellige regler fra land til land. Der er utallige eksempler på snylteri på konkurrenternes navne, MEN så snart man som firma har taget den tunge gang og været igennem systemet hos Google - ja så kan dit varemærke ikke benyttes.... Samtidig er der også firmaer som bevidst ikke brokker sig, det jo gratis reklame for deres produkter og det er da kun dejligt.
Du misser min pointe Hvis du vil beskytte dit varemærke kan du godt men det er røvbesværligt.Google gider ikke blande sig hvis du overtræder loven men henviser til at man overholder loven. Da registrerede varemærker ifølge loven ikke må benyttes uden tilladelse fra ejeren, så er det efter min klare overbevisning at Google siger "du ved godt du ik' må, men du må selv styre det". Eller som man kalder det i far-sprog: Frihed under ansvar.
Så kan vi begynde at diskutere etik og moral efterfølgende, men jeg står ved min fortolkning.
I sidste ende kan vi vel blive enige om at vi er uenige 
Søren J