Hej Lars
For apotekerne i Danmark gælder tre ting: De er personligt ejet (af apotekerne som alle er farmaceuter), deltager i indkøbssamarbejder (pharmaplus, dit apotek mv.) og handler stort set altid alle deres varer hos én af de 2-3 grosisster der eksistere på det danske marked (Nomeco, Tjellesen(Celesiogruppen), Max Jenne (Celesiogruppen)).
Det er for mig at se dine tre primære veje ind. Hvis jeg var dig ville jeg starte med at teste konceptet ved at kontakte nogle flinke apoteksejere, ikke så meget for salg, men mest for at høre om de interesseret og deres reaktioner, fokuspunkter, om dit produkt passer ind i profilen mv., Salget skal du lave til indkøbssamarbejdet og du vil have en stor fordel hvis du kan få grossisten til levere dit produkt, da de fleste apotekere ikke gider/må købe varer andre steder.
Hvis du ikke kan få apotekerne i tale, så kan du også tage fat i farmakonomerne, som er det tekniske personale på apotekerne. De er primært dem som står for kosttilskud mv. Nu er jeg uddannet farmaceut og kender ikke så godt til deres kursusudbud, men måske du farmakonomforeningen kan være dig behjælpelig. Der er tale om fagligt personale, så vær godt forbered mht. faglig viden. Hvis der undersøglser der underbygger dit produkt mv. så tag dem med.
Du skriver ikke hvilken type produkter du sælger. Vær meget opmærksom på at der er tale om regulerede områder og derfor er en række krav du skal opfylde for at kunne kalde ting fx "naturlægemidler" eller "kosttilskud".
Mvh
Mads Georgsen