Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.
Eller sagt på en anden måde: Hvor stor en del af virksomhedens aktiver ejer du selv?
En genvej kunne være: Balancesum minus alle kreditorer (herunder også SKAT) = egenkapital. Men det er en meget, meget usikker måde at gøre det på. Hvis du har bogført dit regnskab i et ordentligt regnskabsprogram, bør egenkapitalen kunne aflæses direkte. Og alle de andre oplysninger, du skal bruge til virksomhedsdelen af din udvidede selvangivelse.
Mange tak for dit svar Anette. Det kan bestemt bruges. Dog har jeg lige et enkelt spørgsmål. Da vi er fem interessenter, skal egenkapitalen så deles i fem på vores individuelle selvangivelser?
Underskuddet skal ihvertfald deles imellem os alle fem, hvis jeg ikke tager meget fejl. Stemmer dét?
jeg synes også at spørgsmålet - inkl. det at kassen er negativ, hvad må være galt - tyder på manglende regnskabsprogram - hvor egenkapital efter afslutning skal kunne læses- og i så fald ville jeg klart anbefale at tage hjælp fra f.eks anette eller tilsvarende til at gennemgå regnskabet faktisk
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER