Jeg har hørt om en gruppe på omkring 15, der f.eks. ind imellem samles hos et af medlemmerne og giver feedback på medlemmets virksomhed - koncept, udvalg, markedsføring - everything - hudløst ærligt. Man sætter tiltag i gang sammen ift medlemmets virksomhed hvis man kan og kører intensivt i en periode. Der skal altså laves noget. Gruppen eksisterer som udgangspunkt kun for sig selv og kan ikke udvides. Gruppen kan opløses når alle medlemmer har været "på".
Det er noget jeg forestiller mig kunne være med til at få en virksomhed ud over rampen - jeg gider ikke arbejde 16 timer om dagen i 5 år, men jeg har heller ikke ambitioner om at blive millionær - det er jo nemt i dag; sælg dit hus - men jeg vil gerne gøre det så godt det kan gøres indenfor de rammer jeg har/sætter - og der forestiller jeg mig at man kunne have glæde af sådan en gruppe.
Man skal absolut ikke være bange for at give idéer fra sig i sådan en gruppe og derfor skal der heller ikke være 2 af samme slags.
Hvis sådan en gruppe bruger en hel eller halv dag ad gangen, så vil jeg gerne køre til Aalborg eller Aarhus en gang om måneden efter det - for det kunne rykke helt enormt - tror jeg. Sådan en gruppe kræver en høj grad af ansvarlig og prioritering som jeg ser det og derfor skal man være oprigtigt commited.
Vi har lige prøvet at gøre noget lignende med et medlems virksomhed i Morgenfruerne - vi var 13 der tog ud og gav feedback på virksomheden - medlemmet lagde ALT på bordet. Det "blew my mind" - det var fantastisk og jeg er spændt på at se hvad der sker med medlemmets virksomhed fremover. Det gjorde mig virkelig hooked på at gøre det noget mere - og hvis nogen har lyst så er der et medlem her - og jeg har sandsynligvis et til medlem i håndtasken :-)
Mette