Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din ærlige mening angående online digital kunst butik

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene allesammen. Det er jo virkelig dejligt at høre.

Med hensyn til produktshots så har vi i sidste uge været ude og tage nogle, så de skulle gerne dukke op på siden i løbet af næste uge :)

Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 13:30

Som tak for alle de fine svar kan man nu modtage en rabatkode på 10% hvis man sender en mail til arj@yayart.com :)

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:17

Hej arj!

Det er et interessant spørgsmål du stiller. Jeg synes også at din forretning er fed og jeg er umiddelbart målgruppen og har plads på væggen. Hvorfor køber jeg så ikke bare noget lige nu og her?

Jeg har desværre ikke noget godt og simpelt svar.
Årsagen skal vel findes i en blanding af forskellige overvejelser, bevidste og ubevidste:

- Er 500 eksemplarer i virkeligheden for mange kopier. Vil jeg have noget på væggen, som jeg ved findes op til 500 andre steder?
- Er kunstnerne seriøse og mener de det? Tror jeg på deres seriøsitet?
- Hvorfor er alle malerierne kvadratiske? Hvad nu hvis jeg leder efter lærreder med skæve mål, fx. 60Hx120B 

Slutteligt tror jeg det også handler meget om at gøre retur-prodeduren så gratis og problemfri for mig som muligt. Det er rigtigt godt at du flere steder fremhæver de 14 dages returret, men alle føler alligevel, at der er væsentlige omkostninger forbundet med det at returnere en vare (indpakning, posthusbesøg, porto, usikkerhed ved/tiltro til leverandør, mv). Det er en problematik, som omfatter alle online-butikker, men som i forskellig grad rammer den enkelte butik.

De bedste hilsener
Aleksander

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:40

Forresten... en ting som jeg er meget interesseret i er hvordan I håndterer betaling af kunstneren.

Får kunstneren de 6 euro (eller hvor meget det lå på) pr salg, hver gang der bliver solgt et eksemplar? Eller får vedkomne betaling idet I får designet ind, eller efter fuldendt salg af  hele sortimentet.

For jeg synes selv det lyder som mange penge der skal lægges ud, hvis kunstneren modtager den fulde betaling når maleriet er blevet stemt ind. Har I et stort nok salg der kan modsvare det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 16:06

Fantastisk fedt koncept og fed hjemmeside som fører en direkte til et salg, nemt og simpelt.

Flot kunst, jeg kunne virkelig godt tænke mig at købe nogle af dem.
Dog synes jeg ikke i skal lægge så meget vægt på at der er hele 500 af dem. Det forøger ihvertfald ikke min købelyst.
Som det allerede er sagt kunne det være super med et billede af pågældende maleri opstillet i et stilet hjem, så man kan se hvordan det tager sig ud.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 16:45
Vi betaler kunsterne efterhånden som vi sælger produktet. Så slipper vi for det store likviditetsproblem. Det har også den fine bonus at kunsterne hjælper os til at sælge produktet ved at sprede den gode historie :)
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:04

Ja, det lyder fornuftigt :) tak for svaret

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 21:46

Websitet har alt det der skal til - og der er nemt og lækkert at drøne rundt i. Det var teknikken og GUI. Nu til indholdet.

Jeg synes ikke umiddelbart den kunstneriske kvalitet er i top. Meget er grafisk og kunne snildt høre hjemme som illustrationer til en magasinartikel eller fragmenteret tegneserie. Jeg har ikke kigget efter men hvis du får et par top 20 kunstnere ind i folden vil snobeffekten helt sikkert trække købere til. Der skal nemlig mere til, end positive tilkendegivelser og VAUW - jeg vil helt sikkert købe noget (når jeg har købet en iPhone og en xBox og og og og og og)

Årsagen til at jeg ikke køber en klejne er at prisen er vildt høj. Jeg opfatter det ikke som nummerede lithografier men mere som nummerede plakater. Uanset hvordan jeg opfatter det, så betragtes sådanne sager (lithografier eller plaketer) som højrisiko blandt kunstsamlere. Værdien af en trykt serie fra en ukendt kunstner er himmelråbende lav i gensalg. Var prisen den halve kunne jeg lokkes. Men pt. køber jeg mit kunst tjald i USA - dollaren er lækker for tiden ...

PS: måske mangler i bare vildere omtale i medierne. Andre tilsvarende sites har maksimalt i Danmark holdt 1-2 år inden lukning. Overvej at promovere jer i kunstmuseumsbutikkerne. Tjek iøvrigt http://www.notcot.org - hvis i vil styre lidt mere omtale. Go' vind og hold sejlet oppe i lang tid!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)