Hejsa,
Med lanceringen af iphone har jeg set nogle muligheder i forbindelse med udvikling af software og sælge det på 'Apple app store' i mit enkeltmands firma. http://iphoneguide.dk/3g/telia-offentligg%C3%B8rer-priser-pa-iphone-3g-i-danmark/
Der er ingen mulighed for at købe en iphone uden abbonement. Fra et erhvervsmæssig synspunkt vil jeg kun have fat i hardwaren til at udvikle på men jeg er tvunget til at binde firmaet til et abbonement. Jeg vil ikke have abbonementet går til spilde så kan jeg bruge det privat? Jeg ved godt det ikke er til erhvervsmæssig brug, men det er da mere logisk at ikke lade det gå til spilde...Og hvis jeg vælger at bruge abbonementet så skal jeg også bruge iphonen til privat brug... Kan jeg afskrive fx 90% i firmaet selvom abb. ikke bliver brugt i firmaet men er obligatorisk for at firmaet kan få telefonen?
|
Software udvikling til iphone
- 1
Mvh Jesper Zuschlag Objective:z - Mobilizing the Future Web: www.objective-z.com Email: jzu@objective-z.com |
Nu ved jeg ikke i hvor avanceret omfang du skal bruge udviklingen, og kender generelt ikke meget til det, men jeg mener at SDK-programmet indeholder en simulator - kan den ikke bruges? |
// Jesper Skov
|
Jeg ved det er en lidt gammel tråd, men det kunne være at andre stod i samme situation; at skulle bruge en iPhone 3G udelukkende til at teste programmer på. Til det formål, kan man købe en iPhone 3G uden abonnement i flere lande, se bl.a. her hvor: Hvor kan man købe iPhone 3G uden abonnement? Telefonen vil stadig være simlåst til udbyderen, men hvis man aktiverer den via et program som QuickPwn kan man bruge alle andre funktioner end selve telefonen. Det betyder, at man nu har en iPhone 3G til at teste sine udviklede programmer på uden at hænge på et abonnement. Da besparelsen ikke er så stor, kan det egentlig bedst svare sig, hvis man alligevel er ude at rejse og ad den vej kan finde telefonen selv. At begynde at købe den via en af de grå importører er for dyrt. Så kan man lige så godt købe den hos Telia, hvor den billigste fås til 3.693. kr /martin |
Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk
Hejsa, Vi oplever også stor efterspørgsel på iPhone samt Android udvikling. Det kunne være vi kunne samarbejde? Derudover løser vi også iPad, Symbain (nokia) smartphone samt widget udvikling. http://www.insilico.dk |
Hej Anders, Jf. du nævner at du kunne bruge samarbejdspartnere: Jeg bor i Beijing, hvor jeg har delt kontor med et software-udviklingsfirma og fået et godt indtryk af de kinesiske programmørers arbejdsindsats og jeg har også nogle programmører i mit personlige netværk herovre. Jeg vil høre hvordan den ideelle out-sourcing-organisation ville se ud for jer? Kunne man f.eks. forestille sig at Part A - f.eks. Insilico - står for at udvikle en applikation til en iPhone, hvorefter Part B - f.eks. virksomhed i Kina - udvikler den identiske applikation til Symbian, Android etc., naturligvis til en noget billigere time-pris? Eller hvilken model ville minimere behovet for verbal/skreven kommunikation, som er det led, som jeg har forstået ofte volder problemer, når det kommer til outsourcing? Jeg har en anden skandinav, der pt. leder en større mobil-applikation-udviklingsvirksomhed, der er interesseret i at være med i en sådan start-up. Men ideen ville naturligvis være at skabe en organisation bestående af kinesere for at holde prisen konkurrence-dygtig. Jeg vil være taknemmelig for dit svar vedr. hvordan en ideel samarbejdspartner for en virksomhed som Insilico vil se ud. Med venlig hilsen, Thomas
|
Xcode indeholder en udmærket Simulator, hvor du kan teste dine programmer på. Jeg udvikler altid først på den og så deployer jeg til min iPhone efterfølgende. Det kan faktisk være bedre at udvikle på den, da det kører hurtigere :-) Ved godt, at det er bedst at teste på selve enheden, men når man tester 100-vis af gange i løbet af et projekt og det tager en 10-15 sekunder pr. gang at loade softwaren på iPhone, så sparer du da lidt tid den vej :-) |
Hej Thomas, Det lyder interessant - vi er dog i færd med at bygge tilsvarende struktur op selv fra bunden med vores egne folk i udlandet, til bla. at udvikle versioneringer af apps mv. Men jeg er meget interesseret i at høre nærmere, så du er velkommen til at sende mig en mail på ac´at´insilico.dk med lidt mere info omkring dit setup. Mvh Anders Cervera, http://www.insilico.dk
|
Hej Udvikling i udlandet kræver man har et personligt engagement dér -- Man skal kende de folk, der sidder der. På den måde får man et mere personligt commitment til at overholde aftaler. Vi arbejder sammen med folk i polen, som vi kender og på den måde stoler på leverancerne. Kontakt evt aipops.com for en snak om vores setup Mvh Thomas |