Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilkøb. Kan jeg kræve handlen annuleret?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Forleden dag købte jeg en ny bil (brugt) en varebil som jeg også skal bruge privat bl.a. til at trække en hestetrailer. Jeg fandt bilen på Bilbasen hos en bilforhandler i Århus som også er nyvognsforhandler af bilmærket. Under yderlige modeloplysninger i annoncen stod at bilen måtte trække 1300 kg (med bremse). Da jeg fik indregistreringsattesten i går står der at bilen kun må trække 1000 kg og det gør jo at vi ikke kan bruge bilen til det vi regnede med. Forhandleren undskylder sig med at det er Bilbasen der står for oplysningerne.

For mig er det en stor mangel ved bilen, men kan jeg kræve handlen annuleret på det grundlag?

Mange hilsner

Kim

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:09

Har du købt bilen via firma? Hvis ja, så skal du gøre skriftlig indsigelse overfor forhandleren med det samme med den årsag at bilen er solgt under falske forudsætninger (hvilket er bedrageri) og orientere at du forbeholder dig retten til at hæve handlen.

Undersøg hvad Bilbasens handelsbetingelser er så du kan afprøve sælgers påstand. Uden at have læst dem er jeg overbevist om at du finder en sektion der fritager bilbasen for tastefejl og derved er det sælgers ansvar og det kan du gøre sælger opmærksom på.

Er han besværlig, så tager du sagen til din advokat og får ham til at skrive et opfølgende brev. Forudsat at forhandleren ikke er i økonomiske vanskeligheder, så burde du kunne løse sagen ret hurtigt ad den vej.

Martin

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:12

.. og hvis du er medlem af FDM, lader du deres juridiske afdeling hjælpe dig.

mvh Hans

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 08:52

Tak for svarene

Jeg vil ikke kalde det bedrageri, men nogle går ikke så højt op i om det er rigtig bare det ser godt ud, jeg har fundet andre biler hvor der er angivet at modellen har 110 Hk, hvor det er en 102 Hk.

Jeg skriver til forhandleren, så må jeg se hvor langt jeg kommer med det.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)