Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu skal i bare høre :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi fik i dag lige et brev fra en advokat om at vi havde misbrugt hans klients varemærke. Det er der for så vidt ikke noget sjovt i. Det sjove ligger i at advokaten hævder at hans klient har et varemærke som klienten ikke har, i det der ikke er tale om et varemærke, men et ganske almindeligt ord (jeg har tjekket med patent og varemærkestyrelsen) og så kom jeg jo til at tænke på, hvad sker der endelig ved at en advokat direkte lyver på vegne af sin klient i håb om at kunne presse små virksomheder til at betale nogle falske erstatningspenge? Det kan da umuligt være lovligt..!

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 17:58

nej det vil  jeg ikke mene det er, anmeld ham til advokat samfundet tror jeg det hedder. eller ring til og spørg hvad han har gang I. jeg vil nok ringe først og så tag stilling til yderlige tiltag efter

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:07

Jeg vill ikke ringe først, men bede advokaten uddybe sin påstand og komme med dokumentation. Altid rart, at have det hele på skrift, når der er advokater involveret.

Jeg er i øvrigt en gang selv blevet kontaktet af TV3's pressechef og senere deres juridiske afdeling fordi jeg i deres øjne havde misbrugt den danske vending "Du er, hvad du spiser", som de mente Lene Hansson fra samme program havde eneret på at bruge. Det fik de intet ud af. Jeg henvendte mig dog selv til en advokat, inden jeg svarede.

Sagen blev muligvis kørt lidt op af, at jeg i et svar på en email fra L. Hansson havde valgt et knapt så diplomatisk sprogbrug og bl.a. opfordret hende til at skrive en bog om alt det hun ikke fattede (Med hendes egne ord fattede hun nemlig ikke, hvad jeg havde gang i, siden jeg ikke vill fjerne min redaktionelle omtale af hendes program).

Vær opmærksom på, at pengestærke modparter kan gøre livet surt for en mindre virksomhed ved at trække dig i retten for derefter at opgive sagen - men du skal stadig betale advokatomkostninger, hvis du har nået, at hyre en sådan.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 18:12

jo det har du nok ret I det er vigtig at have alting på skrift, det tager bare GAB såååå lang tid med advokater

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:12

Roscoe:

Vær opmærksom på, at pengestærke modparter kan gøre livet surt for en mindre virksomhed ved at trække dig i retten for derefter at opgive sagen - men du skal stadig betale advokatomkostninger, hvis du har nået, at hyre en sådan.

Nu er den virksomhed som har fået brevet og som jeg arbejder for ca. 30 gange større end dem som har sendt os brevet, så vi har skam allerede overdraget det til vores advokater. Men jeg undrede mig bare over at en advokat er så latterlig og sende sådan en gang løgn ud i håb om at hive lidt penge hjem.. Det er simpelthen for dumt.

PS. Grunden til at jeg skrev det med små virksomheder, er fordi brevet ligner et der er sendt ud til en helt masse, fordi de skyder totalt med spredhagl Smile + at rigtig mange mindre webshops også bruger ordet (helt lovligt)

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 18:21

Har sendt en pm

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)